Planladığımız şey gerçekleştiğinde, o durumu biz yarattık sanıyoruz. “Ben yaptım, oldu” diyoruz. Olan şey mutlaka beklenen şey değildir. Hiç beklemediğimiz bir şey bizi sevindirebilir. Beklediğimiz bir sevinçte bizi hayal kırıklığına uğratabilir. Neyin kime neyi nasıl ne zaman nerede yapacağını bilemeyiz. Planlar, programlar yapabiliriz, ama yaşama sahip çıkamayız. Yaşamımızın hakimi değiliz. Kimse değil. Kader diye bir şey de yok. Kısmet de yok. Yaşamı denetim altında tutan kimse yok. Tutmayan da yok. Süreç akıp gidiyor. Biçimlendirerek biçimlenerek.