Ce-mâ

Ce-mâ
İnsan evrende gövdesi kadar değil, yüreği kadar yer kaplar. Yaşar Kemal
Puan vermedi·112 syf.··
2021 10. kitabı
" Kapitalist toplumda çalışma, her türlü zihinsel yozlaşmanın ve her türlü bedensel bozulmanın sebebidir." İnsanların çalışmaktan çok dinlenmeye ihtiyacı olduğunu savunan Paul Lafargue , günde 3 saatten fazla çalışmanın kişiye bir faydasının dokunmadığını, kapitalist burjuvazinin daha çok zenginleşmesine ve işçi sınıfının daha çok sömürülmesine sebebiyet verdiğini aktarmakta. Kısa ve okunması kolay olan kitap çalışma hayatına ve emeğin sömürüsüne karşı bakış açınıza fayda sağlayacaktır.
Tembellik HakkıPaul Lafargue · Ayrıntı Yayınları · 201513,3bin okunma
Reklam
8/10
·288 syf.··
Beğendi
·
2017 28. kitabı
·
5 günde okudu
·
Okunma: 08 Mart 2017 21:45
Bu burda dursun. kadincinayetlerinidurduracagiz.net 1K sayesinde tanıştığım, düşüncelerimde ne kadar haklı oldugumu gösteren ve biraz daha kadın bakış açısını kazanmamı saglayan, keske yazılmasına hic gerek olmasaydı dedigim,gercekleri bir bir yüzünüze çarpan bir kitap. Aslında biraz da bilinçli olarak 8 Mart'ta bitirdim kitabı çünkü o gün nedense insanlar kadınlar konusunda diğer günlere nazaran biraz daha duyarlılar. Ben de bu duyarlılık ve kitabın isminin dikkat çekiciliği sayesinde okurlar tarafından okunmaya karar verilmesinin daha kolay olacagına karar verdim. Bu ülkede yaşanılan ve hala yaşanıyor olan kadın cinayetlerini, ( Son 1 yılda 327 kadın öldürüldü. ) kadınlara yapılan zulmü, birebir olayı yaşayan ve yaşatanlar ile yapılan röportajlarla,toplumun da bakış açısını yansıtarak, aktaran bu kitaba biraz daha ilgi gösterilmesi belki de bir kadını,bir çocuğu veya bir aileyi, toplumu kurtarır. Çünkü gerceklerin yüzümüze carpması bilinci ve farkındalığı arttıracaktır. İncelemeyi de 8 Mart'ta yazmak istedim ama biraz da plansız bir yolculuga çıkınca incelemeyi yazamadım tam olarak. Ama benim söylemek istediklerimi,söyleyeceklerimi ve daha fazlasını sevdigim bir kadın anlatmış zaten. Bu sebepten bugün icin size ait olan 24 saatin 18 dakikasını ayırmanızı istiyorum. İyi seyirler ve sonrasında tabi ki iyi okumalar. youtu.be/ZdeFof81xKs
İlişkiler
Ölü Kadınlar MemleketiBurçe Bahadır · Ayizi Kitap · 2014246 okunma
Puan vermedi·248 syf.··
Beğendi
·
2017 23. kitabı
·
15 günde okudu
·
Okunma: 18 Şubat 2017 13:30
Önemli Not: M.Kemal'in özelinde tüm kutsal sayılan,kusursuz görülen,sorgusuz sualsiz biat edilen liderler icin yazıyorum. 'Mustafa Kemal Atatürk' - ilk okuldan baslayıp üniversiteye gecene kadar artık O ve kahramanlıkları daima karşımıza çıkmıştır. Yani nerden baksak 10-15 yıl Onu öğretmeye,ezberletmeye çalışıyorlar. -Buna ilk itirazı orta 2'de yapmıştım, "Genclige Hitabeyi ne diye ezberliyoruz hocam"dediydim, sonuç mu? Sol kulakta bir çınlama... -Oldum olası insanların kutsallaştırılmasına,kusursuz gösterilmesine,tek kisiye baglı bir yasam sürülmesine karşıyım.(Karşıyım derken ben yapmam anlamında tabi) ve malesef Mustafa Kemal'i de böyle görenlerin sayısı azımsanmayacak derecede. -Evet herkes sevmeyebilir,ama ben bir ülkeyi yeniden ayaga kaldıran,bunca sey basardığı icin saygı duyulması gereken biri olarak görüyorum. Kitaba gelirsek; - Mustafa Kemal'i yabancı birinin gözünden okumak,mantıklı ve farklı bir deneyim. Çünkü malesef bizim ülkemizde,ya hep övüyorlar, ya da klişe bilgiler veriyorlar. -Armstong Onu iyi ve kötü yönleriyle olduğu gibi aktarmaya calışmış.(Mustafa Kemal yayınlanmasına izin verdigine göre bunda basarılı da olmuş) Bazı arkadaşlar kötü yönleri cok görmek istemeyebilir elbet,ama bazı şeyleri kabullenmek,hataları görmek gerektiğini düşünüyorum. -Kitapta gecen bazı özelliklerini aktarayım; Talihli(bunun üstünde çok duruluyor),Cesur,Merhametsiz(özellikle ona ve devrime muhalif olanlara),Bencil,Akıllı,Kibirli(hemen hemen her liderde vardır),Yurtsever,Fikirleriyle ters olanları önemsemeyen,Kadın düşkünü,Alkolik ve Çok İyi Bir Asker... Kitapta geçen bana ilginc gelen bilgiler; -Mustafa Kemal ile Rauf Orbay arasında sürekli bir rekabetin var olması -Yazar İnönü'yü yerden yere vuruyor(ki bence ilk cıktığında ülkede yayımlanmamasının sebebi bu,Mustafa
BozkurtH. C. Armstrong · Kamer Yayınları · 20131,880 okunma
8/10
·120 syf.··
Beğendi
·
2017 22. kitabı
·
33 saatte okudu
·
Okunma: 17 Şubat 2017 21:00
Her yazarın,her kitabın 'doğru zamanı' var mıdır? Pek emin değilim, ama bazı yazarlarla,bazı kitaplarla doğru zamanda tanıştığımı düşünüyorum. Mesela Godot'yu Beklerken'i okuyabilecegim en dogru zamanda okudugumu düşünüyorum. Mesela Hayri İrdal ile tam vaktinde tanıştığıma eminim. Mesela Sait Faik'e geç kalmış olduğumu farkettim. Ve Füruğ Ferruhzad... Onunla da malesef dogru zamanda karşılaştım. Neden mi malesef diyorum? Anlatayım; Önce nasıl karar verdigimden bahsetmek istiyorum. Gecenlerde okudugum kitap ve yazarlara göz gezdirirken kadın yazarların epey az bir yer tuttuğunu gördüm ve biraz da kadınların dünyasına misafir olmak istedim. Buna önce Neval Es Saddavi'nin Sıfır Noktasında Kadın eseriyle başladım. Firdevs adında, kendisinden yaşça büyük biriyle evlendirilen 'çocuk gelinin' ,toplum tarafından suça oradan da dar ağacına sürüklenişini anlatıyor. Sonra da Furuğ'u okumaya karar verdim. Bilenler vardır O da bir çocuk gelin. 16 yaşında evlendirilmis ,18 yaşında anne olmuş,toplumsal dayatmalara maruz kalmış ve özgürlüğü şiirde aramış, özgür bir hayatı şiirle yaşamaya çalışmış bir kadın. Dün kitabı okuyacağım vakit etraf epey sessizdi, yukarı mahallede düğüne gitmiş çoluk çocuk. Tam kitaba başlayacagım vakit düğünün gelin ve damadının fotografı geldi telefonuma,uzun zamandır bir fotograftan bu kadar etkilendigimi hatırlamıyorum. 14-15 yaşında bir kız,bir erkek,bir gelin, bir damat... Kitabı kapattım ve kalakaldım çünkü elimde hayatı kararan bir kisinin kitabını okurken simdi iki cocugun daha kararacak hayatını haber almıştım. Evet 16 yaşında bir cocuk gelin olan Furug ile karşılaşmamız malesef dogru zamana denk geldi. 'Muhafazakar bir toplumun icine dogmuştur Furuğ; despot bir asker olan baba,gelenekselliğin sınırlarından çıkmayı başaramamış baskıcı bir
Edebiyat
Yeryüzü AyetleriFuruğ Ferruhzad · Can Yayınları · 20194,233 okunma
7/10
·54 syf.··
2017 14. kitabı
·
1 saatte okudu
·
Okunma: 03 Şubat 2017 11:21
Tanrılar Tanrısının yarattığı Yeryüzü Tanrıları... Aynı şekilde yaratılmış, aynı amaca hizmet eden farklı düşüncelere sahip 3 Tanrı... Halil Cibran onları, Birinci,ikinci ve üçüncü Tanrı diye ayırmış ama ben okurken onları farklı adlandırdım. Sırasıyla; Varoluşcu Tanrı (ya da Sorgulayan Tanrı), ikincisi Görev Tanrısı ( Memur Tanrı :) ), üçüncüsü Aşkın Tanrısı (Rahat Tanrı :) ) ... Kahramanları sorgulayan kişiler olan kitapları oldum olası sevmişimdir, bu eserde sorgulayanlar genelde sorgulanmalara konu olan Tanrılar olunca onların bu sohbetine misafir olmak büyük zevk idi benim için. Herkesi Doğu'nun dahilerinden Cibran'ın, bir araya getirdiği Tanrıların bu eşsiz sohbetine tanık olmaya, misafir olmaya davet ediyorum. Kitap ile ilgili olumsuz olarak iki şey söylemek istiyorum; - Çok kısa bir kitap, kısa bir sohbet ben doymak için iki kere okudum. - Gözlerim en azından bir tane bile olsa Kadın Tanrı aradı ama yine hüsran. Keyifli okumalar, hoş sohbetler diliyorum efendim :)
Felsefe
Dünya TanrılarıHalil Cibran · Anahtar Kitaplar · 2002833 okunma
Reklam