Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
196 syf.
10/10 puan verdi
·
Beğendi
KÜLTÜR PUSULASI: EDEBİYATTA RESİM ESİNTİSİ Nazım Hikmet Louvre müzesinde. Mavi gözlerini dikmiş, “Mona Lisa” tablosuna bakıyor. Ahmet Hamdi Tanpınar, Paris’te, Orsay Müzesi’nde, Renoir’ın “Kitap Okuyan Kadın” tablosunu inceleyip notlar alıyor. Fyodor Dostoyevski, Basel Müzesi’nde, Hans Holbein’in “Tabutta Ölü İsa” tablosunun karşısında,
Edebiyatta Resim Esintisi
Edebiyatta Resim EsintisiSeyhan Can · Kitapol Yayınları · 20233 okunma
146 syf.
7/10 puan verdi
·
Beğendi
Doktor istemem Annem gelsin
- İKİNCİ YENİ AKIMININ UMDELERİ! - Halk şiirinden özgün şiire geçiş yapılmalıdır. Şiirin ereği ahlak, erdem, gerçek ve toplum kavramlarını anlatmak değildir. Halkın yaşamından ve kültüründen uzaklaşmalı, folklorun şiire düşman olduğu anımsanmalıdır. - "Bir şiir kitabı nasıl incelenir, nasıl tanıtılır? Evvelâ Şair mi incelenmeli, tanıtılmalı, yoksa Şiir'i mi? "ŞİİR, GİZLEME SANATIDIR!" der Salih Mirzabeyoğlu ve devam eder: "Ancak sanat plânı için şunu söylemeliyim ki, benim anlayışıma göre sırrîlik, söylenmesi gereken söylendikten sonra, söylenemeyenin görünüşüdür... Ancak böyle bir yerde eşya ve hâdiseyi aslına, sırra irca edici sanat ve hayatın hakikati görünür..." Gelelim merhum Sezai karakoç'a, ikinci yeni şiir akımının en önemli şairlerinin başında gelir. İkinci Yeni, Türk şiirinde 1950'li yıllarda ortaya çıkmış bir şiir hareketidir. Garip akımının şiir anlayışına tepki olarak doğmuş ve büyük bir şair topluluğu tarafından benimsenmiştir. İkinci Yeni şairlerinin en belirgin özelliği okuyucunun hayâl dünyasında farklı çağrışımlar meydana getirebilmek için şiirlerinde Türkçenin kuralları dışına çıkmalarıdır. Şaire ve mensup olduğu akıma dair bu kadar. Şimdi bu eserin şiirlerinden bir alıntı, şiire dair. Doktor istemem Annem gelsin Yataklar denize atılsın Çocuklar çember çevirsin Ölürken böyle istiyorum (Sh.81) Keyifli okumalar...
Şahdamar - Körfez - Sesler -Şiirler II
Şahdamar - Körfez - Sesler -Şiirler IISezai Karakoç · Diriliş Yayınevi · 2017898 okunma
Reklam
276 syf.
·
Puan vermedi
·
3 günde okudu
...Türkçemizin gizine varmış bir şair Taner. Kabuğuna güzellemeler yaparken aynı zamanda kabuğunu kıran, her ne kadar metafizik ögeler, kelimeler soksa da şiirine, onun bu kelimeleri kullanış amacı ( öznel yorum ) daha çok fonetik ve dolayısıyla şiirin sesçil yanına ilişkin olduğunu düşünüyorum. Öte yandan yukarıdaki öznel tanıtlamamı, Orhan
Küflü Şimşek
Küflü ŞimşekMehmet Taner · Yapı Kredi Yayınları · 20079 okunma
Şairin üzerinde 20 yıl çalıştığı "eşik" şiirinden...
Bu yekpâre akış, durgun, derinden... Her aynada yalnız kendi görünen Bu yüz ve şifasız hüznü eşyanın Kendi cevherinde mahpus bir ânın Dağıttığı dünya hep yaprak yaprak, Dalgın, unutulmuş sesleri uzak Bir uykudan bana tekrar dönenler, İçimde, dışımda hep aynı çember!
Çember şiirinden...
Çünkü biz sadece Maviler çalıyoruz doğadan Elimiz değdi mi bir nehir kıyısını Bir yüzük taşının parıltısını çalıyoruz biraz Balolar, gökler, süvari boyunları Kadınlardan ağız ıslağı, saçlar Kıllı göğüsleri erkeklerden Daha dün gibi bir martının süzülmesini Çalıyoruz. Ama hiçbiri istediğimiz gibi değil Eve dönünceye kadar bitiriyoruz Çaldığımız her şeyi İşte bunun içindir ki bir yere gitme isteği içimizde O sonsuz
Sayfa 61 - Adam Yayınları - Umutsuzlar Parkı, 1958Kitabı okudu
Çember şiirinden...
Belki de Salt başlamayı tekrarlıyoruz işte Bir güzellik eri de kuşanarak
Sayfa 59 - Adam Yayınları - Umutsuzlar Parkı, 1958Kitabı okudu
Reklam
Çember şiirinden...
Bir duvar bakıra çalar akşama doğru Olanca kırmızılarımla koşarım Martısı olurum en kadınsı çığlıklarımızın
Sayfa 57 - Adam Yayınları - Umutsuzlar Parkı, 1958Kitabı okudu