İtfaiyecilerin yangın söndürmediği, yangın başlattığı bir dünya.. Sadece kitapların ve kitap olan evlerin yakıldığı bir distopya anlatılmış. Bir itfaiyeci yeni komşusuyla tanıştıktan sonra kitapların değerini anlayıp bu sistemi sorgulamaya başlıyor. Tüm bildiklerini sorgulayan itfaiyeci toplumun bu haliyle kendince savaşmanın yollarını bulmaya çalışıyor. Kitap başlarda biraz yavaş aksa da sonrasında beni çekti ve hemen okuyup bitirdim. Sosyal medyada abartıldığı kadar var mı bilemiyorum ama kesinlikle okunması gereken bilim kurgu kitaplarından. Fahrenheit 451Ray Bradbury
Bir bilim insanının evrenin bildiğimiz üzere 3 boyutlu değil de 4 boyutlu olduğunu ve bu 4.boyutun da zaman olduğunu iddia etmesiyle başlıyor. Bu 4.boyut içerisinde seyahat edebilecek bir makine tasarlayıp ilk yolculuğunu geleceğe yapıyor. Geleceğin çoğu bilim kurgudan alışık olduğumuz üzere akıl, güç, teknoloji olarak şimdiki zamandan daha gelişmiş olması beklenirken böyle çıkmaması kitabı bence farklı kılıyor. Çok akıcıydı hemen okuyup bitirdim. Ayrıca henüz görelilik teorisi, kuantum teorisi nedir bilinmiyorken yazarın 4 boyutlu bir uzay-zamandan bahsetmesi Herbert George Wells’e büyük saygı duymamı sağladı. Bence kesinlikle okunması gereken bir bilim kurgu klasiği. Zaman MakinesiH. G. Wells
Zaman MakinesiH. G. Wells · İthaki Yayınları · 202337,2bin okunma
Marsın insanlar tarafından keşfedilip kolonileştirilmesini konu alırken insanın bencilliği ve etrafını mahvedişini çok güzel işlemiş. Dünya’dan kaçıp Mars’ta mutluluğu bulacağını uman insanların zaman içersinde yaşadıkları anlatılıyor. Belli bir baş kahramanı olmadan kronolojik sırada kısa kısa öykülerle ilerliyor. Yazarın dili akıcıydı çok severek okudum. Ray Bradbury’den okuduğum ilk kitaptı ama kesinlikle son olmayacak. Mars YıllıklarıRay Bradbury
Mars YıllıklarıRay Bradbury · İthaki Yayınları · 20202,199 okunma
O kadar akıcı bir kitap ki kısa sürede okuyup bitirmemek imkansız. Kendinden büyük çok şey görüp geçirmiş tecrübeli bir tanıdığınla oturup hayat üzerine konuşuyorsun gibi hissederek okudum. Çok değil ama birkaç yerde bazı görüşlere katılmasam bazı önerileri çok genel geçer bulsam da beğendiğim bir kitap oldu. Şu Hortumlu Dünyada Fil Yalnız Bir HayvandırAhmet Şerif İzgören
Bir Kadının Yaşamından Yirmi Dört SaatStefan Zweig Kitapta gerçekten çok hoşuma giden yoğun bir duygu aktarımı var. Gençken yaşadığı yoğun bir arzunun peşinden gidip normalde yaşadığı hayat tarzından çok uzak bir gece geçirmiş bir kadın, bu geceyi kendine sır gibi saklamıştır. Artık bu hikayeyi daha fazla içinde tutamayacağını fark edince kendisini yargılamayacağını düşündüğü bir yabancıya içini döker. Ben bitirdiğimde bir tutkunun peşinde koşup kendini hiçe sayması üzerine yine de istediği sonuca ulaşamamış olmasından etkilendim.