Şeyma

Şeyma
@crony
Tıpkı uyurken rüya görenler gibi herşeyi oluruna bıraktım. -V.Hugo
Gençlik ve Spor Bakanlığı
İnşaat Mühendisliği
46 okur puanı
Eylül 2018 tarihinde katıldı
"..Vaaz falan vermeye çalışıyor değilim ama, aç it gibi durmadan mal mülk toplayanlar arasında hiç mutlusunu görmedim ben."
Sayfa 255 - Sel Yayıncılık·Kitabı okudu
Etimoloji Defteri
Mücellit Nedir ?
"..İnsanlar yardım etmeye de ihtiyaç duyar."
Sayfa 173 - Sel Yayıncılık·Kitabı okudu

Şeyma

, bir kitap okudu
4/10
·140 syf.·
6 günde okudu
·
2019 3. kitabı
Gustave Flaubert
7.1/10 · 750 okunma
10/10
·117 syf.··
Beğendi
·
2019 2. kitabı
·
26 saatte okudu
·
Okunma: 05 Ocak 2019 22:20
Dikkat (Spoiler) içerir :) Kitabımızın baş kahramanı Meursault, ilginç bir karakterdir.Normal insanlardan farklı, olaylara ve kişilere karşı daha duyarsız ve daha sakin.Belki biraz gamsız bile denilebilir.Ama sonuç olarak kendi gibidir. Sakin bir şekilde süregelen hayatı hızlıca değişir.İlk önce annesi ölür ve cenazesine gider ancak pek üzülmez hatta içinden ağlamak bile gelmez.Daha sonra bir cinayet işler ve mahkum edilir.Ancak kaygısızdır.Bunu da pek umursamaz.Çünkü suçunun farkındadır. O yüzden hapisten çıkmanın yollarını aramaz.Kendini savunmaz.Sadece sorulan sorulara karşılık düşüncelerini dile getirir o kadar.Ancak bu davranışları ona yarardan çok zarar getirir.İnsanlar onu anlamaz ve tepki gösterirler.Tanrı'ya inanmakla bir kurtuluş yolunun olduğu söylenilse de o, bunu kabul etmez.Dinsiz, başına gelenleri hak eden bir insan muamelesi görür böylece. Kendi gibi olması ve böyle davranması onu bir çıkmaza sürükler.Bir adam öldürmekten öte, huzur evine gönderdiği annesinin ölüsünün ardından ağlamaması insanlar tarafından daha büyük tepki ile karşılanmıştır.Hatta adam öldürmek değil de ölen annesinin ardından ağlamaması , onu idama götüren asıl sebep bile olabilir.Aslında bütün sorun, bizden farklı olanı yargılamamız ve kabullenmememizdir. Çok konuşmayı sevmemesi, bu yüzden dava sırasında susarak olaya dışardan bir göz gibi bakması ve soğukkanlılığı savcının gözünde yanlış bir izlenim uyandırır. Sonuç olarak; Bu hikayeye baktığımızda savcı da , mahkum da bizleriz aslında.Bazen roller değişir sadece.Bazen savcı, bazen mahkum oluruz bu hayatta.Karşımızdaki insanı ne yaşamış, ne tecrübeler edinmiş, nasıl yollardan geçmiş,karakteri nasıldır? vs. gibi daha sorulabilecek birçok soruya cevap bulmaya bile çalışmadan , sadece kendi düşüncelerimize dayanarak
Edebiyat
YabancıAlbert Camus · Can Yayınları · 2012137,3bin okunma

Şeyma

, bir kitap okudu
10/10
·117 syf.··
Beğendi
·
26 saatte okudu
·
2019 2. kitabı
Albert Camus
7.9/10 · 137,3bin okunma