Kitabın bir işe yaramazlığı, yazarının konudan bihaberliği (ayıp olmasın diye bir cacıktan anlamıyor demedim) sırf şu alıntıdan belli.
Kaberdeyler (doğru yazımı budur) ve Şapsığlar birbirinden ayrı halklar değildir. Kendilerine Adıge diyen halkın klanlarıdır. Türkçe'de biz onlara Çerkes deriz.
Haynape (doğru yazımı budur) Çerkesce bir kelimedir ve Çeçenlerce kullanılmaz.
Abhazlara (doğru yazımı budur) gelince Çerkeslerle birlikte aynı kökenden gelirler, bugün Türkiye'de onlara da Çerkes denir (kültürel benzerlik ve akrabalık nedeniyle) ama Abhazya'da yaşayanlar kendilerini Çerkes olarak tanımlamazlar.
Neyse Haynape ayıp demektir, Çerkeslerin bağlı oldukları şey ise Khabzedir (Хабзэ), Abhazcasını ne yazık ki şimdi hatırlayamadım.
Yani demem o ki, öyle her kitap kaale alınıp okunmaz bazıları ağaç israfıdır.