Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur
yakın bir devirde, Bayat boyundan Korkut Ata derler bir er ortaya çıktı.. Bilgeydi.. Hem de ne bilge! HAN: Yani senin gibi!. BİLGE OZAN: Aman Hânım.. Bizim bilgeliğimizin lâfı mı olur Dede Korkut yanında...
Reklam
Seda Külcü
Seda Külcü
Sorusuz cevapları olanlar var Elleri koynunda kalanlar var Deli Dumrul nerde kaldı Abdallığın adını bozanlar var... (Beğenmeyedebilirsiniz keyfi yazıyorum.)
Pala

Pala

@Palan
·
23 Şubat 21:55
Akrostiş yazasım geldi yine, ilk karşıma çıkana yazıyorum.
AYLANU: Can Değiştirme. “Öz Yerine Öz” anlayışı. Bir kişinin başkasının yerine ölmeyi kabul etmesidir ve en güzel ve en yetkin örneği Deli Dumrul öyküsünde yer alır. İnsanın ne kadar özveri ve erdem sahibi olduğunun ilahi bir kudret tarafından ölçülmesidir. İnsanın gerektiğinde ailesi ve dolayısıyla vatanı uğruna canından vazgeçip geçemeyeceği sınanır.
gecenin şahdaman ve şılgalardan yükselen ateş belki bir çoban çakmağı ne kaldı geriye. kaftanlar biçtim ırmaklar geçtim. yıldızlar sağılıyordu tuzaklar ve kefen beni bekliyordu belki ayaklanırdı güvercinler deli dumrul ve kumru. ne kaldı geriye mayıs ayında çocuklar
Reklam
"Eğer, bir ülkede hükümet, Deli Dumrul gibi, her dakika vergi çıkarıyor ve uyguluyorsa, ekonomik gelişme olamaz."
Sayfa 279Kitabı okudu
'Yeni'ye duyulan korkunun belirleyici olduğu 'dondurucu' kültürlerde her türlü yaratıcı sıçrama, dolayısıyla ayrışma, 'doğrudan sapma/sapkınlık' olarak nitelenecek, engelleme ve yaptırımlarla karşı karşıya bırakılacaktır.
Sayfa 110 - metis yayınlarıKitabı okudu
Erkek için "kadın, erkeği dışarı tüküren ve onu her an yeniden yutabilecek olan kara oyuktur". Yani doğurucu, koruyucu, taşıyıcı, besleyici nitelikleriyle gerekli olduğu kadar tehlikelidir de.
Sayfa 104 - metis yayınlarıKitabı okudu
Her insan ve her kültür zorunlu olarak anacıllığın belirleyici olduğu bir gelişim döneminden geçer. Zira doğum başlangıçsa, doğan henüz çok zayıf, doğuran hâlâ çok güçlüdür: Benlik bilinçliliği henüz çok zayıf, doğa ve 'bilinçsiz' hâlâ çok güçlüdür.
Sayfa 103 - metis yayınlarıKitabı okudu
Reklam
Fanatizm yaratıcılıktan uzaktır; yıkıcılığında ise olabildiğince inançlı/inatçıdır. Fanatizmin o kendine güvenli, katı örtüsü kaldırıldığında içeride zayıf, ürkek, güvensiz, çelimsiz çocuğu buluruz. Bu çocuk 'kendini var etmek' için, üzerine fırlatılan örtünün 'kendisini var etmesi'ne sığınmaktadır.
Sayfa 91 - metis yayınlarıKitabı okudu
764 öğeden 16 ile 30 arasındakiler gösteriliyor.