Kendini savunmak zorunda kaldığın yerde değil, dönüp gittiğin yerde güçlüsündür..
Kitap Alıntısı
Hayat bize sürekli aynı soruyu sorar; Bunu hangi gözle göreceksin?
Kitap Alıntısı
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
"Hiç özgürlüğünü yitirdin mi?" "Hayır, hiç yitirmedim." "Bir güncük, bir ancık, çok zor bir anda yitirmeni dile­rim ... Bizim gibiler için son derece önemli bu. Yurdundan dışarı adımını atmamış adam, ne kendi yurdunu ne de başka ülkeleri tanır. Özgürlüğünü yitirmemiş insan, ruhu­nun yüce yanlarından da, zayıf yanlarından da habersizdir. Ah, ah, şu Tanrı'nın cezası yeryüzünde her şey insanın gön­lüne göre değildir, ama dengeyi yitirme pahasına da olsa, her şeyi tatmak bilemeyeceğin kadar iyidir!"
Sayfa 143 - Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları·Kitabı okudu
Dikiş tutmayan ilişkilere müptela olanlar bilirler, her giden kalın bir kireç tabakası bırakır kalpte. Gözyaşı öyle gözden aşağı akınca kireç yapmaz, gömleğinin yeniyle siler, iki üç kere sümüklerini çekersin. O kolay olanı. Fakat gözden içe doğru akınca çok pis oluyor, çaydanlık dibi gibi bembeyaz oluyor insanın içi... Sen daha çocukluğunun tozunu atamamışken, bir de kireç bağlıyorsun, ne fena. O tortudan illa kurtulman lazım; yapamazsan tadı tuzu olmuyor gönlünde demlediğin yeni aşkların. Keder sökücü cümleler kurup içine bas geceden kalbini. "Geçti" diyebilirsin, "benim için güzel bir deneyimdi, ayrılıklar da bir tecrübe, dilerim mutlu olur" diyebilirsin. Bir Attila İlhan alabilirsin araya; "çünkü ayrılık da sevdaya dahil"... De bunları. Temizle kalbini. Yılmadan, bıçağın ucuyla falan, canını acıta acıta da olsa uğraştığında, ta içine çöreklenmiş o tortuyu kaldırabilirsin. Yoksa dediğim gibi aşk, kalpte demlenir; içini temizlemezsen; içemezsin...
Sayfa 171
Alıntı
Acıyı zamana, insanı layığına emanet et. Korkmak gerekir bazen: büyük laf etmekten, büyük sevmekten ve sevdiklerimizle imtihan edilmekten. Unutmak gerekir bazen: sonu olmayanları, bizi yıpratanları ve kapımızı asla çalmayacakları. Hatırlamak gerekir bazen: güzel anıları, ruhumuza iyi gelmiş insanları ve bizi unutmayanları. Anlamak gerekir bazen: susulanları, yaşananları, sebepleri ve sonuçları. Ve bırakmak gerekir bazen: acıyı zamana, halini anlayana ve insanı da layığına.
Çilekli
Menüyü açtı. "Ne almak istediğinizi biliyor musunuz?" "Vanilyalı milkshake," diyorum tereddüt etmeden. "Hey, o benim de favorim. Benim fikrimi çaldın." Gülüyorum. "Özür dilerim." "Bölüşmek ister misin?" Liam'la bir milkshake bölüşmek mi? Evet, lütfen. "Tabii." Bunun bir randevu olduğuna dair şüphelerim azalmaya başladı. Beni buraya kadar getirdi, bir milkshake paylaşıyoruz .
Alıntı