Sabahattin Ali çağımızın sorununu çok güzel bir şekilde dile getiriyor, “bilhassa tahammül edemediğim bir şey, kadının erkek karşısında pasif kalmaya mecbur oluşu...” çocukluğumdan beri buna daima isyan ettim. Sabahattin Ali
"Görülecek, işitilecek, tadılacak, okunacak, yazılacak, yapılacak o kadar çok şey birikiyor ki, bundan sonra hayatımın bütün bunlara yetişmeyeceğinden korkuyorum."