Yüksek seviyelerde iç stresi çocukluğundan beri alışkanlık haline getirenler için,stresin yokluğu rahatsızlık yaratır,can sıkıntısı ve bir anlamsızlık hissiyatı uyandırır.İnsanlar kendi stres hormonlarına,adrenaline ve kortizona bağımlı hale gelebiliyor,diye bir gözlemde bulunuyor Hans Selye.Bu tür insanlar için stres arzulanır bir duygudur,yokluğu ise kaçınılması gereken bir şey gibi gelir.