Kitap beni o kadar etkiledi ki, baştan sona soluksuz okudum. Karakterlerin çoğunun yaşamında çeşitli sefillik durumu söz konusu...Kimisi fakir sefil, kimisi yetim sefil, kimisi haksızlığa uğramış sefil, kimisi de özgürlüğü elinden alınmış sefiller...Olay örgüsü muhteşem ve kitaptan kopmuyorsunuz. Dili yalın, okuması kolay...Neticede adeletin, eşitliğin, özgürlüğün ve iyiliğin vurgulandığı harika bir başyapıt bence. Kesinlikle okunmalı...
SefillerVictor Hugo · Koridor Yayıncılık · 2017105,4bin okunma
“Evrenin tek bir varlığa indirgenmesi, tek bir varlığın Tanrı’ya ulaşacak denli büyümesi, işte aşk budur.
Gelecek, zihinlerden ziyade yüreklere aittir. Sevmek, ebediyeti işgal edip doldurabilecek yegane şeydir. Sonsuzlukta insana tükenmeyen şey gerekir....
Şu dünyada aşık bir insan kalmasa, güneş bile sönerdi.”