Duyguların kendileri iyi ya da kötü doğru ya da yanlış ahlâklı ya da ahlaksız değildir. Her insan öyle ya da böyle bir zamanda öfke, kıskançlık, nefret, yıkıcılık ve üstünlük duygularını hisseder. Çoğu insan çok daha ölümcül duygulara sahiptir. Bu duyguların kendisi kötü değildir ve bizi kötü insan yapmaz. Önemli olan bu duygularla ne yapacağınızdır. Kendinizi hissettiklerini den dolayı yargılamayı. Kendinizi eylemlerinizden dolayı yargılayın.
Cevabı bulmak için dışarıya değil, kendi içine bakması gerektiğini anlaması onu terapiye getirdi. Duyguları öğrenmek, duyguları olduğunu kabul etmek ve hayatta ki anlamı, zenginliği ve özü deneyimlemek için bu duyguları yaşamasına izin vermek zorundaydı. Ancak o zaman özü, anlamı ve zenginliği olan bir ilişki kurabilirdi.