Ann Radclıffe, tarafından 1790 yılında kaleme alınan bu eser gotik roman çerçevesinde değerlendirilir. Reazlizme tepki olarak doğan Gotik roman perspektifinde gizemli olayları, hayaletleri, şeytani karakterleri ve yüksek kasvetli binaları barındırır. İnsanlar tarafından da beğeniyle okunan gerilim ve korku ile harmanlanmış türün okurluluğunu
Ahmet Mithat Efendi, Tanzimat Dönemi’nin 19. Yüzyıl’ın en önemli yazarlarındandır.
“Henüz 17 Yaşında” eseri ise 1881 yılında yazarın 42 sayı boyunca gazetede yazdığı yazıların toplanarak birleştirilmiş halidir. Yazar, 1870’de “Mihmetkeşan” adlı hikayesini genişlettirecek bu eseri yazmıştır. Eser, çocuk yaşta gerçek hayatın getirdiği zorluklar
YouTube kitap kanalımda Kayboluş kitabının da içinde bulunduğu kitaplık turu videomu izleyebilirsiniz: ytbe.one/a3ctaLux8B4
Şimdi ben buraya neden çıktım? Niçin çıktım? Nasıl çıktım? Bunu izaha gerek yok. Gördünüz yürüdüm çıktım. Ama çıkmamış da olabilirim. Çıkmışsam çıkmışımdır, çıkmamışsam çıkmamışımdır. Görünen köy uzakta değildir.
Fransızcanın neredeyse yüzde yetmişlik kısmını oluşturan e sesinin kitapta olmayışı bana göre bir isyan niteliğinde yazar o yıllarda 2.dünya savaşının sebep olduğu yıkımlar arasında yaşamaktaydı annesini kaybettirmişti ona bu savaş Fransızcadan e sesini aldığınızda nasıl boş kalırsa o dil, kelimeler nasıl hadım edilmişe dönerse bir çoçuk için annesinin olmaması o derece önemlidir. Kitapta gözüme çarpan birkaç ayrıntı da yazarın ara ara roman türünün belli kalıplarına atıf yapmasıydı kitabın tanıtımında yer alan roman karşıtı roman tabirini bu doğrultuda doğru buluyorum. 😊
Tıpkı tanrısızlıktan duyduğu ıstırabın farkında olup insanlara tanrı mutluluğunu inanmanın verdiği doyumu sağlayan Dostoyevski gibi evrensel dünyanın insanları... 😊