Artık korkacak bir şey kalmamıştır, geriye vasat olan, haşarat kalmıştır, insanın görüntüsü bile yorucudur, "İnsandan yorulduk." Bu nedenle mükemmel ve kusursuz olarak üst insanı hayal eder Nietzsche. "Böyle bir insan,insanlığın kusurunu örtecektir, " der.
"Tanrı öldü: Ancak insanlar böyledir, onun gölgesinin yüzyıllarca daha gösterildiği mağaralar mutlaka olacaktır. - Ama bizler onun gölgesinin üstesinden gelmeliyiz!"