''Çok zekisin ama kendin konusunda oldukça aptalsın.Ecem'e içip durduğu için çok kızıyorsun ama aslında sen de sağlığına hiç dikkat etmiyorsun.İnsanlar,birçok şekilde kendine zarar verir Nazlı,bu bazen boş boş gezerek olduğu gibi bazen de sabahtan akşama kadar ders çalışarak olabilir.Kendinden ne istediğini bilmiyorum,sana bunu sormayacağım,neler yaşadığını merak etsem de senin alanına sen istemediğin sürece girmeyeceğim ama saçının kokusu,gömleğinin yakasına bağladığın kurdeleler,kitap okurken bir karaktere kızdığın zaman kaşlarının çatılması,kütüphanede derin bir nefes alman ve kitapların arasında kendini güvende hissetmen...Tüm bunları seviyorum.''
Kafenin kapısı her açılıp kapandığında içeriye bir esinti giriyordu ve söyledikleri de o esintiyle birleşmişti.Kazağımın kollarını avuç içlerime kadar çekiştirip omuzlarımla kendimi korumak ister gibi sakındım.Duyduklarımın şaşkınlığı ile dudaklarım aralanmıştı.Öylece onu seyrediyordum.
Yine yanılgı.
Kimsenin benimle ilgili hiçbir ayrıntıyı bilmediğini,önemsemediğini sanıyordum.Ama beni görüyorlardı.
''Uyuyamadığını biliyorum ama dün gece benimle uyuduğun için değil,her sabah aslında göz altının halinden,yemek yiyemediğini biliyorum çünkü ne zaman bir sipariş versen sadece didikleyip bırakıyorsun.Kimseye önem vermiyor gibi gösteriyorsun kendini ama aslında herkesi oldukça dikkatli bir şekilde izleyip yardımcı oluyorsun.Ecem seviyor ama parası yok diye hiç sevmediğin halde buzdolabını bir sürü şeyle dolduruyorsun,değil mi?Bazı kıyafetleri bilerek kendine bir beden büyük alıyorsun.Gizem çok üzüldüğü için geçen yaz herkesi sizin yazlığa çağırdın ama aslında sen de ailenle birlikte yurt dışına gitmek istiyordun,Erdi'nin yıl dönümlerinde hazırladığı her şeyi senin önerdiğini biliyorum çünkü Gizem bir keresinde en sevdiği filmi
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯
Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
"Welatê me bû meydana şer gelek caran, ket ber êrişên Romi û Moxolan, bû meydana şerê navbera Osmaniyan,Ecem û Ereban.Welatê me yê xweş û delal,ket ber êrişên dagırkeran."
Mîro sibe ye Dêrsim e xweş Dêrsim e avê çeman û kaniya bi ser me da kalekal e,
zarezar e jê di gimegim e
vê teresê teresbavê bi awirê çava,
bi qinyatê dila, bi îşaretê desta ez kuştime ezê ji Dêrsima jêrîn diçûme Dêrsima jorîn mi dî sê zerî li serê rêka mi rûniştini
yeke Kurmanc e yeke Ecem e yeke jê di Tirk e
Axayê mi siyar be!
Mîrê mi siyar be!
Ji bo malê dunê ne sefîl, ne jî tengezar be
Bira felek bi te ra yar be
Nebû bira çend saleka li erdê Îranê
Kafirê Ecem bi te ra neyar be bajo!