📚🔔 Tatil zili çaldı!
Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞
Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Bu düzenli yaşamalar olmasa diyorum
Bu sabah kahvaltıları demli çaylar
Kızarmış ekmek dilimleri
Sonra giyinmek bir şey umarak aynalardan
Sonra düşmek yollara son otobüse yetişmek
Sonra çalışmak akşama kadar
Sigara dumanları beylik konuşmalar
Dört yanın taştan heykellerle dolu
Kime seslenirsen sağır
Ne yana bakarsan bir beyaz duvar
Sonra kulaklarında bu şehrin uğultusu
Alabildiğine bir bezginlik yüreğinde
Sonra o geçmek bilmeyen saatler
Sonra akşam
Sonra paydos
Sonra yalnızlık
Sonra keder
Bir gece başımızı alıp gitsek diyorum
Bir deniz kenarı mı olur
Bir dağ başı mı olur
Kaçsak bu kalabalıktan
Bir yer bulsak kendimize
Düzenli yaşamalardan uzakta
Bir yanımızda şehrin ışıkları
Bir yanımızda kucak dolusu yıldızlar
Orada hiç yemesek hiç uyumasak
Hiç düşünmesek yarını
Sonra unutsak sıkıntısını günlerin
Gecenin karanlığını
Sonra bıraksak kendimizi sevgiye erdemliğe mutluluğa
En ince yerinde sözün, en içten
Gülüyorsun ya hani köpük köpük
Binlerce pencere açılıyor içime
Her camında bin altın güneş sen
İp ince bir ışık yağmuruyla
Yıkanıyor yüreğim el değmemiş yerleri
Bir ilk yaz göğü gibi sen öyle uzak
Güzellikler içinde dupduru gülümsedikçe
Ey sabahın sevinci, mutluluğun imgesi
Solgun umutlarıma düşen çiğ tanesi
Eksilmesin ömrümün saklı sularından
O düş inceliğinde öpüş iştenliğinde
Gülüşünün yüzünde gümüşlenen aylası
Sevgisiz mevsimsiz bir donuk zaman içinde
Aldığım tek soluk yaşadığım an oldun
Seninle anlam buldu nesneleri dünyamın
Benim meczup haykırışlarım
Senin rengarenk, doksan dokuzluk
Tespihlerine gömüldü
Güldün delicesine
Ağladım; anlamadın
Tanelerinde yüzün
İmâmesinde endâmın vardı
Sonra ben çekerdim o sevda tespihini
Düşlerim yanardı saatler boyu
Âh çekerdim
İple çekerdim zamanı
Yazar yazar bir şiiri
Temize çekerdim cam kenarında
Hamalıydım ak düşmüş saçlarımın
Yaşımın, yurdumun; kahır çekerdim
Sonra bir sigara yakardım yüreğimle
Dumanı ölüm diye içime çekerdim
Öyle çok yüz vardı ki etrafımda
Hangisine baksam, yalnızlık çekerdim
Sonra kendimi çekerdim kılcallarından dünyanın
Bırakırdım bir dere kenarına
Dikkat çekerdim
Yürürdüm açılmamış kuyularına ömrün
Kurak bir insanlık için
Âbı hayat çekerdim
Senin hiçbir zaman bilmeyeceğin
Ne yükler çekerdim
Ne tadılmamış sancılar
Bakardım; ne yaparsam yapayım