Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Geceler yalınayak, geceler inzivada İnsanlığın salâsı okunuyor, elveda! Gündüzün siyahından ufka karanlık çöktü Hicabından günahın kardelen boyun büktü Günebakan çiçeği dönüp bakar mı bize? Feryad u figan etsek nefis gelir mi dize? Ömür yitik sermaye kelebeğin misâli Tarumar gülistanım, talan ettim visâli Yâ İlâhi affeyle, gayrı dilim
Reklam
99
58.EL MÜBDİ Maddesi ve örneksiz yaratıcı , yoktan yaratıp var eden. 59.EL MUİD Öldükten sonra tekrar dirilten. 60.EL MUHYİ Hayat veren,dirilten. 61.EL MÜMİT Öldüren,ölümü yaratan. 62.EL HAYY Her zaman diri. 63.EL KAYYUM Bütün mahlukatı var kılıp varlığını devam ettiren.
60/99
60/99 El Muhyî المحيى Hayat, can, sıhhat veren.
ESMA-ÜL HÜSNÂ ...
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 Allah 'ü Teâlânın Tirmizi ’de Bildirilen 99 İsmi Şunlardır: 1- Allah: Her İsmin Vasfını İhtiva Eden Öz Adı. Kendinden Başka İlah Bulunmayan Tek Allah. Bu İsm-i Şerif, Cenâb-ı Hakk'ın Has İsmidir. Bu İtibarla Diğer İsimlerin İfade Ettiği Bütün Güzel Vasıfları Ve İlâhî Sıfatları İçine alır. Diğer İsimler İse, Yalnız
Esmaül Hüsna دُعٰٓاءُ اَسْمٰٓاءُ الْحُسْنٰى
• Allah’ü Teâlâ’ya ancak Esmâü’l-Hüsnâ’dan biri ile dua yapılır ve ancak Esmâü’l-Hüsnâ’dan biri ile zikir edilir. • Örneğin: “Tanrım! Tanrım!” diye dua edilemez ve “tanrı, tanrı” diye zikir edilemez. Âlemlerin Rabbi Allah Teâlâ buyuruyor: • “Esmâü’l-Hüsnâ (en güzel isimler) Allah’ındır. O halde O’na, onlarla dua edin.” (A’râf, 180) • “Yer
Reklam
Evrende entropinin karşısında duran tek bir şey var: Canlılık. Canlılığı yok olan veya gittikçe azalan her şeyin entropisi artar. Eliniz kesilir, kanar, orada bir yara oluşur. Zamanla bir bakarsınız tamamen iyileşmiş, yaradan eser kalmamış. İyileşmede entropi tersine işler ve azalır. Bu evrenin entropi artışı hikayesine tamamen ters olağanüstü bir durumdur. Nedir bunu yapan? Canlılık. Bana kalırsa ruh denilen şeyde özel olarak vücudumuzun belli bir yerinde bulunan kızılötesi bir şey değil, canlılığın kendisidir ruh. Yaratıcı ve düzen oluşturucudur ruh. Ruh yani canlılık gidince beden de evren için bir nebuladan farksız kalır. Hayat sahibi el Muhyi Allah Teala'nın ruhundan üflenerek hayat bulan insan ve diğer canlılar evrenin en temel yasasının karşısında her nefeste nasıl da durabiliyor kısacık ömründe!
Efendimiz aleyhisselatu vesselam bir şeyden hoşlanmadığı, öfkelendiği zaman orada durmaz, oradan uzaklaşırdı. Bağırıp çağırmazdı. Muhyi's-Sünne El-Begavî
Efendimiz aleyhisselatu vesselam az bile olsa nimeti çok görürdü. Nimete değer verirdi. Bir nimeti kötülemediği gibi, övgüde aşırılığa da gitmezdi. Muhyi's-Sünne el-Begavî
73. El-Muhyî
Ayet; “Allah’ın rahmetinin eserine bir nazar et (bir bak). Yeryüzünü ölümünden sonra nasıl diriltiyor. İşte bu, ölüleri nasıl dirilttiğimizin (delilidir). Muhakkak ki o her şeye kadirdir.” Manası; Dirilten ve diri tutan. İnsandaki tecellisi; Allah ayet-i kerimede “resulüm! Ölülere sen mi işittireceksin! Onlar ölüdür, hayvan gibidir” buyurmuştur. (Rum 52/ Araf /179) İnsan çift yönlü bir varlıktır. Zahiri ve manevi olarak iki hayatı vardır ve Allah ayet-i kerimede manevi olarak ölenler için zahiren diri olmalarının bir ehemmiyetinin olmadığını ve onların hayvan gibi olduğunu buyurmuştur. Nasıl ki hayvanlar çobanın bağırdığını duyuyor; ama çobanın ne dediğini anlamıyorsa manen ölü olanlar da aynı şekilde Allah’ın ayetlerini işitir; ama Allah’ın ayetlerini anlamaz, anlamak istemezler. Allah’ın Muhyî isminin üzerlerinde tecelli ettiği kullar Allah’ın ayetleriyle dirilir ve hayatı böyle yaşar. Dua; Sen muhyîsin Allah’ım! Sen diriltensin Allah’ım! Bizi de güzelliğinle dirilt Allah’ım! Zatınla, sıfatlarınla tecelli edip bizi dirilt Allah’ım! Bizi yaşayan ölülerden eyleme Allah’ım! Seninle olmayanlar ölüdür, bizi onlardan eyleme Allah’ım! Bizi seninle, vahyinle dirilenlerden eyle Allah’ım!
Reklam
KUR’AN-I KERİM’DEKİ NÜZUL SIRASINA GÖRE EL ESMA-ÜL HÜSNÂ 1- Er-Rabb Terbiye eden, yol gösteren 2- Er-Rahman Zatında Rahman olan 3- Er-Rahim Sıfatlarında Rahim olan.
99 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.