Elan

Elan
@elankarakut
Marmara Üniversitesi
47 okur puanı
Şubat 2019 tarihinde katıldı

Elan

, bir kitap okudu
7/10
·108 syf.·
1 saatte okudu
·
2019 74. kitabı
Feride Çiçekoğlu
8.5/10 · 17,3bin okunma
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
9/10
·160 syf.··
2019 1. kitabı
Sabahattin Ali'nin çok sevgili Aliye'sine ve ruhu Filiz'e yazdığı mektuplardan oluşur bu kitap. Sabahattin Ali'nin her kitabını severim fakat bu kitabın apayrı bir yeri vardır bende. Eşi ve kızı onun için o kadar özel ki..Birsürü zorlukla mücadele ederken onları bir an bile aklından çıkarmamıştır. Kitabın bir güzel yanı da mektup formunda olmasıdır. Yer yer resimler de vardır gerçekliğini size büsbütün hissettiren. Okurken o yaşanmışlık, Sabahattin Ali'nin ince ruhlu sevgisi içini ısıtır insanın. Sabahattin Ali ile tanışmak için güzel bir kitap bence. Benim gibi hayatını zaten ezbere biliyorsanız da apayrı bir tadı var tabii :) "Resmine bakmaya doyamıyorum. Her gece başucumda duruyor, ona bakarak uyuyorum. Ben dünyada bu kadar güzel gülen, güldüğü zaman bu kadar güzel olan insan görmedim." "Bana böyle şeyler yazma sonra ben sana deli gibi aşık olurum. Mektubundaki 'Beni istediğim kadar sevmezsen ölürüm' cümlesini belki bin defa okudum seni isteyebileceğinden çok seveceğim" "Etrafın seni sıktığı zaman kitap oku… Ben şimdiye kadar her şeyden çok kitaplarımı severdim. Bundan sonra her şeyden çok seni seveceğim ve kitapları beraber seveceğiz." ""Gözlerimi kapadığım zaman senin hayalini görüyorum" diyorsun. Ah Aliye, ben gözlerim açıkken bile hep seni görüyorum." ... Bu ince ruhun sevgi dolu satırları alıntılamakla bitmez. En iyisi mi siz alıp bir an önce okuyun. Keyifli zamanlar dilerim :) Sabahattin Ali , Canım Aliye, Ruhum Filiz
Edebiyat
Canım Aliye, Ruhum FilizSabahattin Ali · Yapı Kredi Yayınları · 202031,6bin okunma
"Bazen sevinince annem gibi, Rengarenk reçeller dizerim kalbimin raflarına."
Metis Yayınları
Edebiyat
8/10
·80 syf.··
2019 20. kitabı
"İnsan tüm varlığıyla içinde barındırdığı iyiye yönelik ne varsa tüm duygularını bir anda, 24 saatte kaybedebilir ya da önceden yaşamadığı, yapamadığı ne varsa 24 saatte bunları gerçekleştirebilir." Harika bir Stefan Zweig kitabı. Hatta en beğendiğim Stefan Zweig kitabı diyebilirim. Kitap, orta yaş üstü bir kadının kendinden yaşça küçük bir kadına kendi başından geçen, ağırlığını üstünden atamadığı 24 saati anlatmasını anlatıyor. Kitap boyunca bu kadının kumar bağımlısı bir gence olan yardımını, onu o tutkudan kurtarma çabasını okuyoruz. Özellikle karakterimizin bu kumar bağımlısı genci ilk gördüğü zamanlardaki betimlemeleri kafanızda çok güzel bir resim yaratıyor. Hem film izliyor hem kitap okuyor hissine kapılıyorsunuz. "Yeryüzündeki hiçbir şey bir insanın çaresizliğini, kendisinden böyle tamamen vazgeçtiğini, canlı bir ölü haline geldiğini bu hareketsizlik kadar sarsıcı bir şekilde ifade edemez." demiş yazarımız. Zaman zaman kitap bize gencin içindeki bu bağımlılıktan sıyrılıp dünyaya döndüğünü hissettirse de işler görüldüğü gibi olmuyor. Minnettarlık duygusu bağımlılık derecesinde bir tutkuyu yenemiyor anlayacağınız. Yazarımız bu durumu "Minnettarlık, insanlarda bu duyguyu görmek çok enderdir ve özellikle en çok minnet duyan insanlar bu minnetlerini ifade edemezler." sözüye dile getirmekte. Kitabın diline bakacak olursak, Stefan Zweig'ın her zamanki gibi insanın iç dünyasına yönelik betimlemeleri harika. Özellikle kumar masasındaki insanların ellerine bakarak onların duygularını okura aktardığı bölümler gerçekten çok usta bir yazar olduğunu tekrardan hatırlatıyor bize. Kısa bir kitap zaten olayın içine girince bırakamayacak bir okuyuşta bitireceksiniz. Kitabı bitirdiğimde derin bir üzüntü bırakmıştı içimde. Üstünden çok zaman geçti hala unutamadım. Stefan Zweig ,
Edebiyat
Bir Kadının Yaşamından Yirmi Dört SaatStefan Zweig · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 2024151,1bin okunma
"Bir insan için bütün yaşamınızı bir kenara itiyorsunuz, o ise elinin tersiyle kayıtsızca kovduğu bir sinekten daha fazla değer vermiyor size."
İş Bankası Yayınları·Kitabı okudu
Edebiyat