Her halk ruh haline göre içinden ya büyük şahşiyetleri ya da değersin insanları çıkarıp iktidara getirir. Halkın kendisinde değer diye bir şey var mıdır? Ya da yok mudur? Halkın zihni, iradesi, vicdanı gelişmekte midir? Yoksa çürüyüp zeherkenmekte midir? Hayatını DEgiL hatta utanılacak bir şekilde mi tüketmektedir?