"Tüm göklerin en güzel yıldızlarından ikisi,
Yalvarıyorlar onun gözlerine işleri olduğundan:
Biz dönünceye dek siz parıldayın diye.
Gözleri gökte olsaydı, yıldızlar da onun yüzünde;
Utandırırdı yıldızları yanaklarının parlaklığı,
Gün ışığının kandili utandırdığı gibi tıpkı.
..
Öyle parlak bir ışık çağlayanı olurdu ki gözleri gökte
Gece bitti sanarak kuşlar cıvıldaşırdı."
Sayfa 8 - Türkiye İş Bankası Yayınları·Kitabı okudu
Yazabilseydim bile gözlerinin güzelliğini
Ve saysaydım dizelerimde bütün zarifliklerini
Gelecek kuşaklar derdi "Bu şair yalan söylemekte,
Böylesine ilahi dokunuşlar asla değmedi yeryüzüne"
İnsanlar bugüne katlanmak yerine, hayal güçlerini seferber ederek geçmişin kötülüklerini çağrıştıracak hatıralarla meşgul olmasalar, daha az acı çekerlerdi.