Esra

Esra
@esrasari034
Öğrenci
Lisans
İstanbul
88 okur puanı
Eylül 2019 tarihinde katıldı
“`Bilinmeyen’ dedi Faxe’nin ormanda çınlayan yumuşak sesi, ‘önceden görülmeyen, kanıtlanmayan, hayat bunlar üzerine kuruludur. Cehalet düşüncenin temelidir. Kanıtsızlık eylemin temelidir. Tanrı’nın olmadığı kanıtlansaydı dinler olmazdı, ne Handdara, ne Yomeshta, ne de Ocak-tanrıları, hiçbiri. Ama Tanrı’nın olduğu kanıtlansaydı da gene dinler olmazdı… Söylesenize, Genri, nedir bilinen? Kesin, tahmin edilen, kaçınılmaz olan sizin ve benim geleceğimize dair bildiğimiz tek kesin şey nedir?’ ‘İkimizin de öleceği.’ ‘Evet, işte, cevabı olan tek bir soru var, Genri ve o yanıtı da zaten biliyoruz. Hayatı mümkün kılan şey, sürekli, dayanılmaz belirsizliktir; yani bir sonra ne olacağını bilememek.”
Sayfa 84·Kitabı okudu
Edebiyat
Etimoloji Defteri
Mücellit Nedir ?
“İnsanlar arasında yerim yok. Kimse beni görmüyor. Konuşuyorum ama duymuyorlar. Geliyorum ama karşılamıyorlar. Ateşin yanında benim için bir yer, sofrada benim için bir tabak, uzanıp yatacağım bir döşek yok. Ama hala bir adım var. Benim adım Getheren. Bu adı Ocak üzerine bir lanet olarak bırakıyorum ve yanında da bu utancı. Benim için saklayın bunu. Artık adım olmaksızın ölümümü aramaya gideceğim.”
Sayfa 39·Kitabı okudu
Edebiyat
Kütleçekimini neden anlayamıyoruz?
* Gerçekten çok zayıf Hiçbir zaman sıfır seviyesine inmiyor ancak örneğin atomları bir arada tutan elektromanyetik kuvvetten 1040 kat daha zayıf. Bunun nedenini kimse bilmiyor. * Kuantum kütleçekimi için bir teorimiz yok Şu anda en küçük ölçekteki sistemler için kütleçekimi tanımlamak istediğimizde onu bir şekilde kuantum mekaniğine bağlamaya çalışıyoruz ancak denklemler birbirini tutmuyor. * Kütleçekimi sadece çekiyor Elektromanyetizma gibi evrendeki diğer kuvvetlerin aksine, kütleçekimi sadece tek yönlü çalışıyor. Nesneler kütleçekimi ile sadece çekilebiliyor,itilemiyor. * Karşısına bir kuvvet koyamıyoruz Kütleçekimi sadece ve sadece çekim yönünde çalıştığı için , bilim insanları henüz onu engelleyecek bir yol bulmuş değil. * Kimse aynı fikirde değil Bazı bilim insanları kütleçekimini bir kuvvet olarak tanımlıyor.Einstein gibi bazı bilim insanları ise onun bir kuvvet olmadığını, sadece uzay zamanın şeklinin bir sonucu olduğunu söylüyor.
Sayfa 87·Kitabı okudu
Bilim
“Bu kitapta kütleçekimi yöneten yasalara özel bir önem verdim, çünkü dört kuvvet kategorisi içerisinde en zayıfı olmasına karşın evrenin geniş ölçekli yapısını biçimlendiren kütleçekim kuvvetidir.”
Sayfa 225·Kitabı okudu
Bilim
“Eğer içinde sevdiğiniz insanlar yoksa, evrenin pek bir anlamı yok.”
Sayfa 18·Kitabı okudu
Bilim