Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
İnnâ lillâh ve innâ ileyhi râci'ûn. Hasan Efendi hazretleri (Kaddesellahu sirrehu) rahmeti rahmana kavuşmuş. Rabbim derecâtını âlî eyleyip şefaatlerine nâil eylesin. Camiasının ve ümmetin başı sağolsun. Eyyüb es-Sahtiyânî (rahmetullâhi aleyh) şöyle buyurur: “Bana ehl-i sünnetten bir kişinin ölüm haberi ulaşınca sanki bir organım kopmuş gibi oluyorum.” Alimin ölümü alemin ölümüdür… Ruhları İçun el-Fâtiha
Selâm b. Miskin, "Eyyub es-Sahtiyânî'den şunu işittim" demiştir: "Ahlâksız ilim talebesinden daha kötü insan yoktur. " Zehebi, Siyeru A'lâmi'n-Nübelâ
Reklam
Eyyüb es-Sahtiyânî şöyle demiştir: Ebû Kılâbe bana dedi ki: "Ey Eyyüb! Benden dört şeyi öğren: Kur'ân hakkında kafana göre konuşma. Kader hakkında konuşmaktan sakın. Rasulullah (sallallahu aleyhi ve sellem)'in ashâbı anıldığı zaman dilini tut. Hevâ ehlinin kulaklarına ulaşmasına izin verme. Sonra kulaklarına istedikleri gibi nüfüz ederler."
211- Eyyub es-Sahtiyani diyor ki: Ebû Kilabe bana şöyle dedi: 'Eyyub! Benden şu dört şeyi ezberle: Kur'ân'ı görüşüne (aklina) göre tefsir etme, kader konusuna dalmaktan uzak dur, Rasûlullah'ın Ashâbı tartışılırsa dilini muhafaza eyle, heva ehlinin sözlerinden bir şeyin kulağından girmesine izin verme. El - Lâlâkâi , syf 63
Sayfa 63
El-Lalkaî; Hammad Bin Seleme - Eyyub es-Sahtiyanî tariki ile rivayet ediyor; “Kim Ebu Bekir es-Sıddîk’ı severse dini ikame etmiştir. Kim Ömer'i severse yolu aydınlatmıştır. Kim Osman’ı severse din nuruyla aydınlanmıştır. Kim Ali’yi severse sağlam kulpa tutunmuştur. Kim Muhammed sallallahu aleyhi ve sellem’in ashabı hakkında güzel konuşursa nifaktan uzaklaşmıştır.”
"Bana Ehl-i Sünnetten bir kişinin ölüm haberi ulaşınca sanki bir organım kopmuş gibi oluyorum." Eyyüb es-Sahtiyânî Hazretleri Rahimehullâh ✨✨
Reklam
🌷Selef'i Salih'in Yanında Namazın Terkinin Hükmünde İhtilaf Varmıdır? 💧Abdullah b. Bureyde babasından onun şöyle dediğini tahdis etti.  Rasulullah (sallallahu aleyhi ve sellem) buyurdu ki: 🫧"Onlarla aramızda namazın ter ki vardır. Namazı terk eden kâfir olur." 🩸Yahya b. Said, el-Mes'ùdi kanalıyla el-Kâsım'dan
Malik b. Enes
Medine fıkhını tedvin edip Hicaz ekolünü sistemleştiren Malik b. Enes adına kurulmuştur. Yemenli bir ailenin çocuğu olarak 93/712 yılında Medine'de doğan Malik b. Enes, hac veya umre için Mekke'ye gidişlerinin dışında hiç ayrılmadığı Medine'de 179/795 yılında vefat etmiştir. Abdurrahman b. Hürmüz el-Arec, Rebiatü'r-rey, İbn Şihab ez-Zühri, İbn Ömer'in azatlısı Nafi, Ebu'z-Zinad ve Eyyub es-Sahtiyani gibi hocalardan hadis almış ve fıkıh öğrenmiştir. Bu arada Ebu Hanife, Leys b. Sa' d, Ebu Yusuf ve Muhammed eş-Şeybani ile de görüş alışverişinde bulunmuş, özellikle üç yıl kadar beraber olduğu Muhammed eş-Şeybani' den Irak fıkhını öğrenmiştir. Fıkıh tarihinde, yazarına nispeti kesin olarak bize ulaşan ilk kapsamlı fıkıh-hadis eseri olarak bilinen el-Muvatta ile görüşlerini ortaya koyan İmam Malik'in mezhebi, öğrencileri eliyle sistematik bir yapıya kavuşup yaygınlaşmıştır. Abdullah b. Vehb, Abdurrahman b. Kasım, Eşheb el-Kaysı, Abdullah b. Abdilhakem, Esed b. Furat ve İbnü'l-Macişun önde gelen öğrencileridir. Bunlar arasında Abdurrahman b. Kasım (ö. 191/806) onun baş öğrencisi konumunda olup Esed b. Furat (ö. 213/828) ile birlikte mezhebin tedvininde en önemli rolü oynamıştır.
Sayfa 91 - Sünni Mezhepler. II Maliki Mezhebi.Kitabı okuyor
Eyyub es-Sahtiyani'ye "İlim bugün az mı çok mu" diye soruldu. Şöyle dedi: "Eskiden ilim çoktu, bugün ise laf çok!"
Hammad B.Zeyd dedi ki: Eyyub Es Sahtiyani'ye Neden sen de re'yi/ görüşü kullanmıyorsun?" denildiğinde, Eyyub şöyle cevap verirdi. Eşeğe: "Neden geviş getirmiyorsun?" diye sorulmuş, Eşek de: "Batılı çiğnemek istemiyorum." diyerek cevap vermiş.
1.Cilt / Ocak Yayıncılık (Zehebi, Siyeru A'lamin'n-Nubela: 6/17])
Reklam
"Kişi ancak kendisinde şu iki haslet bulununca soylu ve şerefli olur, bunlar: insanlardan bir şey talep etmemek ve onlardan gelebilecek olumsuz şeyleri affetmek....." ~ Eyyub es- Sahtiyâni (rahmetullahi aleyh) ~
Sayfa 56 - muarribKitabı okudu
38 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.