O sırada hiç beklenmedik bir şey oldu.29 Ekim törenlerinden dönen Kuleli Askeri Lisesi öğrencilerini taşıyan vapur Dolmabahçe önünden geçiyordu.Öğrenciler vapurdan “Atamızı görmek istiyoruz “ diye bağırdılar.Ardından da İstiklal Marşı’nı ve 10.yıl Marşı’nı söylemeye başladılar.
Atatürk,gözyaşlarını daha fazla tutamadı.
Yanındakiler,son düşmanı ölümle savaşan bu kudretli adamın ilk kez o gün ağladığını gördüler.
Atatürk bu milletin aranan lideridir.Millet,her başı sıkıştığında onu özler ve bu sebeple de silinemez bir şahsiyettir.Atatürk yıpratılma seansları ile zarar görmeyecek,son derece önemli ve anıtsal bir siyasi portredir.Dolayısıyla,Atatürksüz tarih düşünülemez.Bunun böyle olduğu zamanla daha da iyi anlaşılacaktır.Tarih,Atatürk’ün etrafında şekillenmelidir ve öyle de olacaktır.