Bu adamın ideolojik saplantıları ve aşırı dindarlığı bir yana sağlam bir felsefeci olduğunu düşünenlerdenim ayrıca salt felsefi şiir yazdığın da da başarılı olduğuna inanıyorum. Özellikle "Çile" şiiri harikadır, ha bir de "Muhasebe" harikadır, o ruh hallerindeki değişim ve dalgalanmaları şiirde en iyi yaşatan şairdir, şair-i azam ünvanını da zaten böyle almıştır.