Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Özgürlük Yanılsaması
_Albert Einstein: _İnsanlar özgür olduklarını düşünürler ama bu sadece bir yanılsamadır çünkü evrende her şey kozmik manyetik kuvvetin; iç ve dış nedensellik yasasının etkisi altındadır ve bunun bilincine ermiş insan da özgürlüğün sadece bir yanılsama olduğunu bilir. İnsanın bu yanılgıdan kurtulması en büyük özgürlük; bu çabanın kendisi de bir
Birliğe ulaşmanın bir yolu da ister sanatçı ister sanatçı olsun yaratıcı faaliyette bulunmaktan geçer herhangi bir yaratıcı çalışma içinde bulunan kişi kendi dışındaki dünyayı temsil eden nesnesi ile kendini bütünleştirir ister masa yapan bir marangoz ya da Elmas işleyen bir kuyumcu olsun ister ürününü yetiştiren Çiftçi ya da resmini boyayan
Reklam
Elbette ki okul amacı insanoğlunun dünya görüşünü şekillendirmek olan tek modern kurum değildir aile yaşamının askerliğin hastalıkla mücadelenin ve medyanın gizli müfredatı insanın dünyasını düşüncesini dilini ve taleplerini kurumsal olarak yönetmede etkin bir role sahiptir. okul eleştirel yargı oluşturmanın birincil işlevine sahip olduğuna
Feragat etmeksizin feragat etmek
...bir Flaman vanitası görülüyor. Resim sessizliği içinde sesi, tamamen olmasa da özellikle müzikal sesi vurguluyor. Ses dolgunluğunu hayatın bir göstergesi olarak vurgularken aynı zamanda sesin yok oluşunu da ölümün göstergesi olarak alıyor. Bir bu kadar önemlisi ise, müzik ile aşk hatta cinsellik -fakat en bayağı biçimiyle- arasında eskiden beri kurulan bağı çeşitli şekillerde vurguluyor. Resimde, müziğin şehvani hazlarla bağlantısı, o zamanlar tamamen dansla özdeşleştirilen bir enstrüman olan küçük bir keman ve bunun yayıyla gösteriliyor: dans, zamanın Kalvinist vaizlerince şehvani uygunsuzlukların davetçisi olarak lanetlenmişti . Ayrıca bir de gayda var resimde. Gayda da özellikle toplumun alt sınıfları arasında popüler olan ve bir atasözüne konu edilen bir başka dans enstrümanıydı (İnsan tok karnına daha iyi öttürür). En iyi tulumu doluyken "öter" alet. Erkeklerin cinsel performansı için kullanılan maddi bir metafor bu . Çünkü gaydanın öten borusu ile hava tulumu bir araya geldiğinde erkeklerin cinsel organlarına benziyor. Keza karşısındaki lavta da o zamanlar şehvani aşkı gösteriyordu. Gerçekten de fahişeler bazen meyhanelere kim olduklarının göstergesi olarak ellerinde lavtalarla girerlerdi.
Sayfa 100 - Ayrıntı yayınlarıKitabı okudu