Bu sıcacık öykü Filiz adındaki tavuğun mücadelesini anlatıyor. Filiz özgür ve anne olmaya duydugu özlemle çiftlikte kalmaktan vazgeçer. Bu vazgeçişle mücadele başlar.Sazlıkta bulduğu yumurtayla kuluçkaya oturup annelik özlemini giderir. Yumurtadan ördek yavrusu çıkması Filiz'i annelik durtusunden alikoymaz. Peki bu durum çiftlik hayvanları tarafından nasıl karşılanır? Filiz' i ve ördek yavrusunu bekleyen tehlikeler neler?
Kahramanimiz kendisine Filiz ismini koymus. Bu ismi koymanin inceliğini de su sozlerle dile getiriyor "Filiz ciceklerin annesidir. Soluk alır,ruzgara ve yagmura dayanır,gunes ışığını emer ver kor edecek beyazlikta cicekler açar. Filizler olmasaydi agaclar da olmazdi. Bir filiz hayattir." Bu sozleri okurken cocuklarimiza verdigimiz isimlerin onlarin karakterini nasil etkiledigini düşündüm. İsimler bana gore umut,sevgi barindirmali. Tıpkı Filiz gibi her daim icimize umut filizleri ekmeli.
Kitapta farklılıklara saygı duymanın ne kadar önemli olduğu " Farklı görünüyoruz,birbirimizin yüreğinden geçenleri anlayamayız ama birbirimizi kendimize göre onurlandirabiliriz. Ben sana saygı duyuyorum. " sözleriyle vurgulanmis.. Bu sozleri okuyunca sürekli öğrencilerime söylediğim şu sözlerimi hatırladım. " Sevgi zorunlu değil, saygı zorunludur. Birine saygı duydukça sevgi gerçekleşir. Saygının olmadigi yerde sevgiyi arayamayiz. "
Farkliliklarimizla bir bütün oluşturabiliriz. Bizim gibi düşünmeyen , davranmayan çocuklarımızı ötekileştirerek büyütmek büyük bir hata.
"Ayni türden olmanız büyük ve mutlu bir aile olduğunuz anlamına gelmez. Önemli olan birbirini anlamaktır. Bu,sevgidir." Sozleri de ailenin önemini dile getirirken aslında ailenin farklılıklarla, farklı olanı olduğu gibi kabul edip saygı duymakla bir bütün olacağını çok güzel özetlemiş.
Genc