Osmanlılar tarafından Rumca'dan dilimize aktarılan 'Efendi', 'Efendimiz' (*) hitabını neden ısrarla halka belletmeye uğraşıyorlar? Cevabı basittir; halkı zihnen köle edip, gütmek ve yönetmek için... Bunca efendisi olan bir din ve toplum nereye gider ?..
(*) Bizans'ta bir saygı unvanı olan Orta Yunancadaki "avthéntis" (otantik) kökünden türetilmiş, bey, üstad, hazret anlamında bir kelimedir (SB notu...)
"Tarihin siyasi çıkarlar uğruna, yahut marazi ideolojileri müdafaa maksadıyla bir 'yalancı şahit' gibi kullanılması, acı ve yararsızdır."
Fuat Köprülü (1890-1966)