“Biz önce ve sonra bakarız,
Olmayanı göresimiz gelir:
En içten kahkahamız
Biraz acı yüklenmiştir;
En tatlı şarkılarımız, en kederli düşünceyi dile getirenlerdir.”
“…Sadece aklın istikametinde hareket edersen insanlardan uzaklaşırsın. Duygularınla hareket edersen sürüklenirsin. Ruhunu açarsan ve dilediğin gibi yaşamazsan sıkışırsın. Nasıl bakarsan bak, insanlarla yaşamak zordur.”
Karanlık mitolojik ögeler içeren bu derlemede beklediğimi bulamadım. Gogol’ün yazım tarzını seviyor olduğumdan beklentimi fazlasıyla yükseltmiştim ancak birbirinden bağımsız 3 farklı hikayeden oluşan eser beni hayal kırıklığına uğrattı.