25.05.24
Belki İsrail-Filistin savaşından önce okusaydım daha fazla empati kurabilirdim.
Ama bu kadar eziyet görmüş/zorbalığa maruz kalmış bir halkın günümüzde zorbalık yapıyor olması…
Soykırıma uğramış ve bunu nesillerce dinlemiş, bunun acısını iliklerinde yaşamış bir halkın tarih çerçevesinde bakıldığında çok da uzun sayılmayacak bir süre geçtikten sonra aynı şeyi başka bir halka yapıyor olması.. ve dünyanın zamanında onlara yapılanları izlediği gibi bugün de sadece izliyor, kınıyor, aktif bir harekete geçmiyor olması..
İnsanlık teknolojik açıdan ilerlese de sanırım vahşiliği baki kalıyor.. yaşadıklarını/dinlediklerini çabuk unutuyorlar, daha da kötüsü kendilerini haklı görüyorlar belki de.. “mantıklı” bir açıklama getirebiliyorlar akıl tutulmalarına..