En kötüsü de o düşüncenin, Ivan ilyiç harekete geçsin diye değil; yalnızca ona, gözünün içine içine dosdogru baksın,ona baksın ve hiçbir şey yapmayarak tarif edilemez şekilde ıstırap çeksin diye dikkatini üzerine çekiyor olmasıydı.
Bana hep bir karar almak için öfkenin geçmesini beklemek gerektiğini söylerdin. Gördüğün gibi bu mektubu yazarken öyle yapmıyorum. Çünkü canım istemiyor. Tavsiyelerin de sende kalsın. İyileri de dahil. Bazen insan hata yapmak ister.