“Zorba” okumakta zorlandığım bir kitap oldu. Çünkü ana karakterle empati kuramadım. Ancak romanın aklımda oluşturduğu sorular ve sorgulamalar kitaptan kopmamı engelledi. Tabii bunda yazarın dili de oldukça etkili oldu. Ayrıca kitabı okurken kendi kültürümden de pek çok ögeye rastlamış olmak hoşuma gitti. Ortak coğrafyalar ortak kültürler yaratıyor. Kitap bitti, sorular kaldı geriye. Kadın, Türk, yaşlı, genç, evli, dul olmadan sadece insan olmak mümkün mü? Özgür olabilmek mümkün mü?..