Sevgili Gregor Samsa;
Sen bize hayatta önemsediğimiz, tribe girdiğimiz şeylerin ne kadar boş olduğunu anlatırken bile önemseyen birisiydin. Şimdi ruhunu teslim etmiş orada öylece yatarken bana da gördüğüm tüm böcekleri sana benzetme alışkanlığını kattın. Her böcek gördüğüm zaman dertlerimin saçmalığına bir kere daha gülümseyip sonra tekrar dertlerimi düşünüyorum. Umarım ben saçma salak şeyleri dert etmem, sen de tekrar uyanırsan eğer karşılıklı konuşma imkanı buluruz. Neyse ben uçuşa gidiyorum. Umarım kazasız belasız bir uçuş olur, görüşmek üzere. 👋
Sevgili Gregor Samsa;
Sen bize hayatta önemsediğimiz, tribe girdiğimiz şeylerin ne kadar boş olduğunu anlatırken bile önemseyen birisiydin. Şimdi ruhunu teslim etmiş orada öylece yatarken bana da gördüğüm tüm böcekleri sana benzetme alışkanlığını kattın. Her böcek gördüğüm zaman dertlerimin saçmalığına bir kere daha gülümseyip sonra tekrar dertlerimi düşünüyorum. Umarım ben saçma salak şeyleri dert etmem, sen de tekrar uyanırsan eğer karşılıklı konuşma imkanı buluruz. Neyse ben uçuşa gidiyorum. Umarım kazasız belasız bir uçuş olur, görüşmek üzere. 👋
Hayatta her şeyin bir zamanı olduğuna inanırım. Bu kitaplar içinde geçerli. Gerçek Özgürlük uzun zamandır kütüphanemde beklerken, değer verdiğim bir arkadaşımın okuduğunu görünce motive oldum ve ona eşlik etmek niyetiyle başladım. Öncelikle birisiyle aynı satırları okumak bambaşka bir deneyim,heyecan.
Kitaba başladığım andan itibaren tek düşündüğüm ben bu kitabı neden daha önce okumamışım duygusu oldu. Çünkü okuduğum her cümle hayatta yaşadığım gerçekleri yüzüme tokat gibi vurdu. Hayatta aldığımız kararların, düşüncelerimizin arkasında yer alan etmenleri okudukça ne kadar doğru olduğunu ve hayatımda da yer aldığını gördüm. ‘Kültür robotu’ bu iki kelime beynime kazındı diyebilirim. Hatta sadece benim beynime değil içinde yaşadığımız topluma kazınmış. Ve ne kadar etkili olduğunu, değiştirmenin zor olduğunu okudukça anlıyorsunuz.
Ayrıca kitapta engelli bireylerle yapılan sohbetler ve farkındalık yaratması bende ayrıca bir yer edindi. Spoiler vermemek için daha fazla detaya girmiyorum. Kendisini seven, kendisine değer veren ve en önemlisi kendisine yatırım yapmak isteyen her bireyin okuması gereken bir kitap bence. Okuyunca hayata ve çevrenize farklı bir açıdan bakacağınızı düşünüyorum.
Keyifli okumalar dilerim…