📚🔔 Tatil zili çaldı!
Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞
Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Hayatta her şeyin bir zamanı olduğuna inanırım. Bu kitaplar içinde geçerli. Gerçek Özgürlük uzun zamandır kütüphanemde beklerken, değer verdiğim bir arkadaşımın okuduğunu görünce motive oldum ve ona eşlik etmek niyetiyle başladım. Öncelikle birisiyle aynı satırları okumak bambaşka bir deneyim,heyecan.
Kitaba başladığım andan itibaren tek düşündüğüm ben bu kitabı neden daha önce okumamışım duygusu oldu. Çünkü okuduğum her cümle hayatta yaşadığım gerçekleri yüzüme tokat gibi vurdu. Hayatta aldığımız kararların, düşüncelerimizin arkasında yer alan etmenleri okudukça ne kadar doğru olduğunu ve hayatımda da yer aldığını gördüm. ‘Kültür robotu’ bu iki kelime beynime kazındı diyebilirim. Hatta sadece benim beynime değil içinde yaşadığımız topluma kazınmış. Ve ne kadar etkili olduğunu, değiştirmenin zor olduğunu okudukça anlıyorsunuz.
Ayrıca kitapta engelli bireylerle yapılan sohbetler ve farkındalık yaratması bende ayrıca bir yer edindi. Spoiler vermemek için daha fazla detaya girmiyorum. Kendisini seven, kendisine değer veren ve en önemlisi kendisine yatırım yapmak isteyen her bireyin okuması gereken bir kitap bence. Okuyunca hayata ve çevrenize farklı bir açıdan bakacağınızı düşünüyorum.
Keyifli okumalar dilerim…
Yeni yazarlar, yeni kitaplar... Okur severlerin kafasındaki hep aynı soru acaba bu kitap akıcı ilerler mi.?
Karşınızda birbirinden farklı 10 hikayesi ile sizi büyüleyecek muhteşem bir kitap. Hikayelerin birbiri ile bağlantılı olması farklı bir özellik katmış.
İlk hikayesi İçler Dışlar çarpımı ile geçmiş yıllara serüvene çıkacaksınız. İkinci baharını arayan iki insanın mektuplar üzerinden birbirini bulması, bu bulma sürecinde geçmişe gitmeleri, darbe dönemi, sağ-sol öğrenci çatışmaları derken bir gün gelecek ki buluştuklarında beklenmedik bir son yaşanacak.
İkinci hikayesi Vasati ise ilk hikaye ile bağlantılı olarak farklı bir ihtimali sunuyor bizlere.
Son öykü Tuz da ise final sahnesinde şaşırtıyor iyice bizleri. Diğer hikayeleri de günümüz de yaşayabileceğimiz yada karşılaşabileceğimiz hikayelerden oluşuyor. Okurken okuru sıkmayan, okuru düşündüren, anlatım tarzı akıcı bir dil olan çok güzel bir kitap.
Kitabın arka kapak yazısından alıntı :
" Ömür İklim Demir , kalbini yalnızlıkla terbiye eden insanları, birbirini ıskalayan hayatları, eskidikçe güzelleşen, güzelleştikçe insanı dibe çeken anıları koyuyor önümüze. İs bağlamış sokakları, naftalin kokan paltoları, dördüncü ayakta yatan kuponları, hizada bekleyen bıyıklı tuzlukları, intihara meyilli tahta mandalları, hikayesi hiç bitmeyen sokak bilgelerini, mesai mesai deliren beyaz yakalıları ve günlük yaşamın lime lime ettiği bütün evhamlı ruhları anlatıyor."
Okumayanların kesinlikle okumasını tavsiye ederim...