Atîyi karanlık görerek azmi bırakmak...
Alçak bir ölüm varsa,eminim ,budur ancak
Dünyâda inanmam, hani görsem de gözümle
İmânı olan insan gebermez bu ölümle.
İşte adaşım, sana seven bir Çingene'nin hikâyesi. Çiçeklerin açtığı mevsimde , senin kollarına yaslanan ve çiçekler kadar güzel kokan bir vücutla uzak su kenarında oturmak ve öpüşmek , yoruluncaya kadar öpüşmek hoş şeydir.Seni gördüğü zaman zalimce başını başını çeviren mağrur bir dilberin kapısı önünde ve ay ışığı altında sabaha kadar dolaşmak ve bunu anlaymak -söz aramızda - gene hoş şeydir
Fakat sevgili bir vücutta bulunmayan bir şeyi kendisinde taşımaya tahammül etmeyerek onu koparıp atabilmek , işte adaşım , yalnız bu sevmektir.