"nietzsche’nin zerdüşt’ün başına yazdığı sِöz, bütün felsefe metinleri için geçerlidir:
“herkes ve hiç kimse için...” bu da şu demek: anlayabilecek durumda olan herkes anlayabilir; ama, işte, hiç kimse o durumda değil.”
bir zamanlar phlippe’in ağzından duyup da acımasızca bulduğum o tümceyi şimdi anlıyordum: “uzaklık ya da ölüm, kuşku ya da ihanetten daha az zarar verir aşka.”