Kant bir hümanisttir. Yani o ahlâkın kaynağnı insani varlığı aşan herhangi bir dış, aşkın ilkede bulmaz. Ona göre ahlakın kaynağı Tanrı bile değildir. Kant'a göre insan otonom bir varlıktır. Yani o kendi yasasını kendisi koyar kendi koyduğu yasasına itaat etmesi de onun özgürlüğüdür. O hâlde ahlâk yasasının kaynağı Kant'a göre insandır. İnsan Protagoras'ın da dediği hibi her şeyin, bu arada ahlâki değerlerin kaynağı, yaratıcısıdır.
“Ah şu benim masalcılarım!Yararlı,hoş,keyif verici bir şey kalmamış gibi yeryüzünü incik cincik kurcalarlar!.. Onlara yazmayı yasaklamak lazım! Yani,bu şimdi neye benziyor, biliyor musunuz? Hani bir şeyler okurken…insan ister istemez düşünür ve türlü türlü saçmalıklar gelir aklına; cidden, yasaklamak lazım yazmayı; hiç düşünmeden,hepsine yasaklamak lazım.” V.F Odoyevski