➡️ *Kıyamet kopacağı zaman!..* 📆 (Osman Ünlü Hocanın 29.12.2025 tarihli yazısı) *Sual: Kıyametin kopacağı, göklerin paraçalanacağı, yıldızların dağılacağı hususu Kur’ân-ı kerimde var mıdır ve bunlara inanmak da imandan mıdır?* *Cevap:* Konu hakkında İmâm-ı Rabbânî hazretleri buyuruyor ki: “Kıyamet kopacağı zaman, yıldızlar yerlerinden ayrılıp dağılacak, gökler parçalanacak, yeryüzü ve dağlar da parça parça olacak, hepsi yok olacaklardır. Böyle olacaklarını Kur’ân-ı kerim açıkça bildirmektedir. Müslümanların bütün fırkaları, bunu söz birliği ile haber vermişdir. El-hâkka suresinde, bir âyet-i kerimede meâlen; *(Sûra bir kerre üfürülünce, yeryüzü ve dağlar, yerlerinden kaldırılıp silkilecektir. O gün kıyamet kopacak, gök yarılacak ve dağılacaktır)* ve Tekvîr sûresinde, bir âyet-i kerimede meâlen; *(Güneşin karardığı, yıldızların yerlerinden ayrılıp döküldükleri ve dağların dağılıp saçıldıkları zamana...)* ve İnfitâr sûresinde, bir âyet-i kerimede meâlen; *(Göğün yarıldığı ve yıldızların dağılıp yok oldukları zaman...)* ve Kasas suresinin son ayetinde meâlen; *(Her şey yok olacaktır. Yalnız O kalacaktır!)* buyurulmuştur. Kur’ân-ı kerimde, bunlar gibi, daha nice âyetler vardır. Bunların yok olacaklarına inanmamak, cahillik olur. Yahut, Kur’ân-ı kerime inanmayan felsefecilerin, yaldızlı yalanlarına aldanmaktır. Görülüyor ki, mahlukların yok olacaklarına inanmak, yoktan var edildiklerine inanmak gibi, imanın şartıdır. İnanmak elbet lazımdır.” *Sual: Eşya veya insan taşımak için bir araba kiralandığında, araba arıza yaparsa, yolda kalırsa, araba sahibi ve müşteri nasıl hareket eder, ne yapılması gerek?* *Cevap:* Bir yerden, bir yere gitmek üzere belli bir hayvan, araba, motor, kamyon kiralandığı gibi, belli insanın veya eşyanın götürülmesi de sözleşilebilir. Vasıta,
Alıntı
Tükenmişlik
Dünyanız cehennem gibi. Ve cennete gitmek için ölmek gerek.
Alıntı
Reklam
Yola çıkmak, yitirmek ülkeleri
Yola çıkmak! Yitirmek ülkeleri! Bir başkası olmak süresiz Yalnız görmek için yaşamaktır Köksüz bir ruhu olmak! Kimseye ait olmamak, kendime bile! Durmadan gitmek, sonu olmayan Bir yokluğun peşinde Ve ona ulaşma isteği içinde! Böyle yola çıkmaktır yolculuk. Ama ben açık bir yol düşünden öte Bir şeye gerek duymuyorum yolculuğumda. Gerisi sadece gök ve toprak. Fernando Pessoa
Beni tanıtan bir cümle olmuş..
“En iyi yaptığım şey çekip gitmek değil, silmek. Ne hesap sorarım ne de bir gram açıklama borcu hissederim; çünkü değerini bilmeyene cümle harcamam. Kin tutmam ama kapıyı da aralık bırakmam, ben bitti dediysem bitmiştir. Sesimi yükseltmem, kavga etmem, çirkinleşmem; buna gerek kalmadan yok olurum. Soğumak benim için zaman meselesi değil, karardır. Bir kez mesafeyi koyduysam geri dönüş yoktur. Ardımda pişmanlık bırakmam ama kimseye de ikinci bir şans tanımam; benim sessizliğim, en ağır hükümdür.”
Duygular
Edip Cansever Bazen arkana bile bakmadan Gitmek istersin. Öyle her şeyi bırakmana Falan da gerek yok. Anıları bırakabilsen yeter... Edip Cansever
Şiir
Reklam
Reklam