Namazın Fazileti, Hukuku ve Hikmetleri
بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيم أَجْمَعِينَ وَصَحْبِهِ وَآلِهِ مُحَمَّدٍ سَيِّدِناَ عَلىَ وَالسَّلاَمُ وَالصَّلاَةُ الْعَالَمِينَ رَبِّ لِلهِ اَلْحَمْدُ Namazın Fazileti, Hukuku Ve Hikmetleri Mümine göz aydınlığı olarak namazı farz kılan Allah Teâlâ’ya hamdolsun. Salât ve selâm nebiler serveri Hz. Muhammed Mustafa'ya Sallallâhü Aleyhi Vesellem ve onun edebiyle edeplenen âl ve ashabına olsun. Allah Teâlâ ayet-i celilede şöyle buyuruyor: وَاسْتَعِينُوا بِالصَّبْرِ وَالصَّلَاةِ وَإِنَّهَا لَكَبِيرَةٌ إِلَّا عَلَى الْخَاشِعِينَ "Sabrederek ve namaz kılarak (Allah Teâlâ’dan) yardım dileyin. Şüphesiz namaz, Allah Teâlâ’ya derinden saygı duyanlardan başkasına ağır gelir" 1 İslâm'ın beş temel şartından biri olan namaz, diğer şartlar arasında kelime-i şehadetten sonra en faziletli olanıdır. Kur'ân-ı Kerîm'in birçok âyetinde namazın fazilet ve önemine işaret edilerek, kılınması emredilmiştir. Cenâb-ı Hakk'ın bu emrini yerine getirmek için, her Müslümanın beş vakit namazı kılması dinî bir görevdir. Çünkü şuurla kılınan bir namaz, nefse darbe vuran keskin bir kılıç ve günahların affına vesile olan Rabbânî bir ikramdır. Namaz, dinin direği olması yönüyle ibadetlerin şeref ve faziletçe en üstünüdür. Şükrün yerine getirilmesinde de büyük önem arz etmektedir. Bütün bunların yanında, imana şahitlik eden, kulu Allah Teâlâ’ya yaklaştıran, insanı her türlü kötülükten alıkoyan ve kişinin cennete girmesine vesile olan yine namazdır. Şu halde namazın, dünya ve ahirete yönelik sayısız hikmet ve faydası vardır. Hikmet, insanı iyi ve güzele yönlendiren, neticesinde de faydalı amele sevk eden doğru bilgi olduğu için, namaz kılmayanların namaza başlaması, namaz kılanların ise kıldığı namazın önemini kavraması açısından, namazın hikmetlerinden az da olsa bahsetmeye çalışacağız. Kulun İbadetle
Hayat ve İnsan
İstemem
Edmond Rostand — Ne yapmak gerek peki? Sağlam bir arka mı bulmalıyım? Onu mu bellemeliyim? Bir ağaç gövdesine dolanan sarmaşık gibi Önünde eğilerek efendimiz sanmak mı? Bilek gücü yerine dolanla tırmanmak mı? İstemem! Herkesin yaptığı şeyleri mi yapmalıyım Le Bret? Sonradan görmelere övgüler mi yazmalıyım? Bir bakanın yüzünü güldürmek için önünde şaklabanlık edip, Taklalar mı atmalıyım? İstemem! Eksik olsun! Her sabah kahvaltıda kurbağa mı yemeli? Sabah akşam dolaşıp pabuç mu eskitmeli? Onun bunun önünde boyun mu eğmeli? İstemem! Eksik olsun! Ciğeri beş para etmezlere mi “yetenekli” demeli?
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
ARKALARDA BİR YERLERDE
Tutuyor beni şu, Ardından geçen, İnsanların içinden, Demlemek gerek bazen. Beni çok bunalttı, Aklımdan geçen, Serseri İstanbul'a... Sekize yirmi geçiyor, Yollardan seçiliyor, İnsanı bitiren. Gelsin gitsin hep bildiği gibi, Ama kocaman serseri, Bu dünya, Bir daha gelemem ... Konuşmak istemiyorum, Susmakta yoruyor ama beni... Aynı şeyler sarıp dursa da, Ben gitmek, ölmek istiyorum. Ama ahan işte bu şiirler, Sarhoş edip geçerler, Ellerimde yalnızlık ama yeter... İçine düştüğüm dünya, Yamulup kırılırım oysa... Aklımda bir dünya havadis, Sokağımda ışık var güya ... Günah gitsin sarp kayalıklardan, Aklım uyuşsun eksiğinden,
Edebiyat Şiir
Vedalar zor olsada bazen gitmek gerek....❤️‍🩹
Yola ,yolun kıymetini bilen yoldaş gerek . Mesele gitmek olsa herkesle gidilir .
Yola,yolun kiymetini bilen yoldaş gerek.Mesele gitmek olsa herkes gidebilir...