İnsan sevdiğine kavuştuktan sonra Ekmeği olsun, ayranı hiç olmasın Yemeği sadece darı olsun Yorganı mavi gök olsun Döşeği kuru yer olsun Yastığı sert taş olsun Torbası omzunda olsun Torbanın dibi delik olsun Yurdu buralar olmasın Sevgilisi insanın istediği gibi olduktan sonra Gün boyu avare olsun Aşsız katıksız, ekmeksiz olsun…
Sayfa 246Kitabı okudu
Kara yakındı önce, hem çok yakın, Elimi uzatsam tutardı. Yıldızsız teknemdi inip çıkan gece, Kurumuş gece, kum, kömür, arduvaz... Kara yakındı önce, hem çok yakın, Denizleyin inip çıkan önümde Bir tanrının atardamarı. Açtım, yorgundum ama uykum yoktu. Günlerce yekesiz yelkensiz Ne de çok kuş takılmıştı ardımıza, Ne çok harman gördüm köpükten
Sayfa 43
Reklam
Gök ekmeği bulut rüzgârın oltasında Ova akarsuyun tarihten yüklendiği Bak aşı mevsimi geldi acı çekmenin Anlaşma nedir bilmeyen göğün mevsimi Yaşayabilir miydik daha
“İnsan sevdiğine kavuştuktan sonra ekmeği olsun, ayranı hiç olmasın yemeği sadece darı olsun yorganı mavi gök olsun döşeği kuru yer olsun yastığı sert taş olsun torbası omzunda olsun torbanın dibi delik olsun yurdu buralar olmasın. Acem ve gavur ellerinde olsun Sevgilisi insanın istediği gibi olduktan sonra gün boyu avare olsun. Aşsız, katıksız, ekmeksiz olsun..”
Mehmed Uzun
Mehmed Uzun
Yitik Bir Aşkın Gölgesinde
Yitik Bir Aşkın Gölgesinde
Şark Türkleri, insanlar için "kara" kelimesini kabul etmekle beraber, ilahlar için "yağız" kelimesini kullanırlardı. Binaenaleyh Orhon Kitabesi, cemal yahut mükafat ilahına "Gök Tanrı", celal yahut mücazat ilahına "Yağız Yer" tabirlerini kullanmaktadır. Altay Türkleri Gök Tanrı'ya "Bay Ülgen"
İnsan sevdiğine kavuştuktan sonra Ekmeği olsun, ayranı hiç olmasın Yemeği sadece darı olsun Yorganı mavi gök olsun Döşeği kuru yer olsun Yastığı sert taş olsun Torbası omzunda olsun Torbanın dibi delik olsun Yurdu buralar olmasın Acem ve gavur ellerinde olsun Sevgilisi insanın istediği gibi olduktan sonra Gün boyu avare olsun Aşsız katıksız, ekmeksiz olsun.
Reklam
211 öğeden 21 ile 30 arasındakiler gösteriliyor.