@12345Muhammed anlamıştım, emin olmak istedim ve şaşırmadım. Olabilir; ama keşke olmasa. Sonuçta kitap okuma aşkından ve kitap okuma sevgisinden bahsettiğim bir yazı. Ana fikrî bu aslında. Neden başka yerlere çekiliyor anlamıyorum. Çünkü böyle olunca benim de binlerce düşünür, devlet adamı, yazar ile ilgili söyleyeceğim olumsuz şeyler aklıma geliyor. Ama sonra diyorum ki bu yazı hiç onlarla ilgili değil, hatta umurumda bile değil. Eğer ben onları ve onlarla ilgili düşüncelerimi başı, sonu belli metnime katarsam, tagline'ndan çıkmış, long line'na da ihanet etmiş olurum. E, öyleyse ana fikrî Atatürk'ün kitap okuması olan bir yazıda "kitap okusa da nafile, sonuçta laik bir devlet bıraktı -laiklik din ve devlet işlerinin ayrılmasıdır, çok da iyidir, herkese bireysel özgürlük tanır- inkılap yaptı, ne yazık ki Araplaşan ve tarikat bağımlısı bir ülkeden bizi kurtardı, Safiye Ali gibi doktor olmak isteyen kadınların memleketinde okumasına izin verdi, seçme ve seçilme hakkı tanıdı, köy enstitüleri kurdu, Tanzimat ve Meşrutiyet ile başlayan modernleşme hareketlerini ilerletti vs. ama... neden bu ve bundan daha çok "mantıklı" şeyi yaptı ki? Yapmasaydı keşke?" demeniz ilginç.
Bu bile yazının ana fikrine aykırı bir cevap. Bu nedenle hoşça kalın.
Sevgiyle ve hoşgörüyle...