9/10
·531 syf.··
2017 287. kitabı
·
4 günde okudu
·
Okunma: 26 Aralık 2017 14:25
Birçok arkadaşımın okuduğu, incelemeler yaptığı, çok beğendiği, okumaya teşvik ettiği Hakan Günday kitaplarına Kinyas ve Kayra ile giriş yapmış bulunuyorum. Yazar hakkında bir bilgim olmadığı için yine önce yazardan başladım araştırmaya. Sonra kitaplarına kısa bir bakış attım; başladım Kinyas ve Kayra okumaya. Farklı bir macera oldu benim için Kinyas ve Kayra... Yeraltı edebiyatı çok tercih etmediğim içindir belki de. Duymak, görmek istemediğimiz şeyleri bize açık seçik anlatan bu tarzı sanırım daha çok okuyacağım bundan sonra. Altı çizilecek birçok cümle, akla yazılacak birçok söz ile karşılaştım bu güzel kitapta. Hiçlik de okudum her şey de. Dostluk da okudum ayrılık da. Ölüm de vardı kitapta, ölmeden ölümü hissetmek de. Kısacası yaşamak da okudum, yaşlanmak da... Bir Kinyas oldum bir Kayra. Kayra'ya kızdım, Kinyas'a hayret ettim. Bir an geldi Kayra'yı çok sevdim, bazen de olmadı bu dedim içimden... İlk bölümü okurken cümlelerin devrikliği beni biraz yordu açıkcası. Bazı sayfalarda bolca tekrar etmişti kendini yazar. Ama sayfalar ve özellikle de ilk bölüm ilerleyince daha okunabilir ve anlamlı cümlelerle devam etti kitap. Ve bahsetmeden geçemeyeceğim Alp karakteri... Dört sayfalık bir macera da olsa bu karakteri unutmayacağım hiç. Kayra'nın sorusu ile başlıyor anlatmaya Alp ve o anlattıkça okuma isteği artıyor insanın. Bitmesin diye yavaş yavaş okuduğum nadir kitaplardandı Kinyas ve Kayra. Her şey vardı ve hiçbir şey yoktu. Yalnızlık vardı, umutsuzluk, hayal kırıklığı, aşksızlık... Aforizmalarla dolu, herkesin gerçeklerle yüzleşeceği bir kitap okudum. İyi ki okudum... Ve kitaptan en sevdiğim cümle ile bitiriyorum incelememi; "Sorarlarsa, 'Ne iş yaptın bu dünyada?' diye, rahatça verebilirim yanıtını: Yalnız kaldım. Kalabildim! Altı milyar insanın arasında doğdum. Ve hiçbirine çarpmadan geçtim aralarından..."
Edebiyat
Kinyas ve KayraHakan Günday · Doğan Kitap · 202535,4bin okunma
··1 alıntı·
2 +1'leme
·
26,1bin Gösterim
9 Yorum
Lütfen giriş yapınız.
Duymak, görmek istemediğimiz şeylerin bahsini genelde bu tür eserler veren insanlar ettiği için böyle kitapları okuduktan sonra ben de "İyi ki okudum." diyebiliyorum Fazi. Ortada aynı yerde bulunan iki noktanın tezat olacak biçimde iki ayrı uca gittiğini görüyoruz kitapta. Senin de dediğin gibi yaşamak, yaşlanmak, hiçlik, her şey, dostluk, ayrılık gibi... Bu tezatlıklar da çarpıcı alıntılarla ve yazarın ilk kitabının da olmasının şaşırtıcılığıyla birleşince ortaya çok farklı tatları olan bir kitap çıkmış diye düşünüyorum ben de. Alp karakteri sayesinde şu an kitaplığımda bulunan kitaplardan elime bazen sadece Kinyas ve Kayra'yı aldığımda bu bölümü okuyup kapattığım oluyor. Bu kitap sadece onun hayatını anlatsaydı bile yeterdi diye düşündüğüm oluyor. Kalemine sağlık, böylelikle senin incelemelerine bir girizgah yapmış oluverdim.
fazi
Gönderi Sahibi
Teşekkür ederim :) Kesinlikle... Alp karakterine ayrı bir kitap bile çıkarmış. Her yönden güzeldi bu kitabı okumak. Bu sayede hem yazarı hem de kitaplarını tanımış oldum...
Harika bir yorum olmuş, bende bir hafta önce bitirdim. Sabah yorum yapacağım
Alp karakterinden bu kalınlıkta başka bir kitap daha çıkar diye ben de düşünmüştüm okurken, sanki ağzımıza bal değdirip kaçmış gibi Günday :) Ben bu kitabı yeraltı edebiyatı kategorisine sokamadım pek, kötülük dozu sanki az kalmış gibi yeraltı için. Ama kitabın böylesi kalıplara sokulamaması onu benim gözümde daha da özgün kılıyor. Burada her şey var, her şey var!
fazi
Gönderi Sahibi
Evet gördüm :) önce okuyacağım sonra da filmle devam bakalım :)
İlk bölümün sizi yorması ve yazarın kendini tekrar etmesi sanırım yazmaya lisede başlayıp 3 4 sene içinde bitirmesinden kaynaklanıyor. Yazarın ilk kitabı haliyle biraz olgunlaşmaya ihtiyacı varmış ve bunu başarmış da.
Çok güzel bir kitap incelemesi olmuş. Teşekkür ederim.
fazi
Gönderi Sahibi
Beğenmenize çok sevindim :)
Reklam
Sonu olmamış sanki... Daha iyi bağlanabilirdi bence.
fazi
Gönderi Sahibi
Sonunu beğenmeyene rastladım yorumlarda ben de. Farklı bitseydi diyenler vardı evet. Ama birçok kitapta bu böyledir bence. Her son her okuyucuyu aynı oranda memnun edemiyor :)