Yorumunuz için teşekkür ederim. Açıkçası Japon edebiyatından birçok kitap okuduğum için bu kıyaslamayı yapmıştım zaten. İnsanlığımı Yitirirken en bilinen Japon edebiyatı kitaplarından biri ve onu da okumuştum. Belki bir kez daha okuyup değerlendirmeliyim, üzerinden çok zaman geçti. Ama ben Osamu Dazai'nin tarzından pek hoşlanmıyorum, kitapları beni çekmiyor. Genel olarak düşündürücü, derin ve duygu aktarımı iyi kitapları daha çok seviyorum. Osamu Dazai'nin ruh dünyasını anlamakta zorlanıyorum. Duygu aktarımında da iyi olmadığını düşünüyorum. Kitaplarında gösterdiği karamsarlık çok yüzeysel geliyor bana, intihar meyli de. Belki de karamsar bakış açısına sahip ve bunu edebiyata çok daha iyi yansıtan yazarlar okuduğum içindir (Oğuz Atay, Şule Gürbüz, Pessoa vs.) Her neyse, Başkasının Yüzü ise yüzün insan psikolojisindeki işlevini inanılmaz iyi anlatan kitap bence. Bu konuya ilgim yoğun olduğu için de olabilir ancak kurgusu, psikolojik tahlilleri ve analizleriyle benim için epey etkileyici bir kitaptı. Kusura bakmayın, uzattım biraz. Yine de İnsanlığımı Yitirirken'i bir kez daha okumak konusunda düşüneceğim. 🙏🏻