ateşte yak’ dedi. Sonra ateşten vazgeçip, ’Götür boynunu vur.’ dedi. Ben de bu emir üzerine kadının boynunu vurdum diyor.
9)Hz. Ali’, ‘Beni öldüren kişiyi yakın’ demiştir.
Yakma konusunda Hz. Ali’den bir örnek daha verelim. Malum Hz. Ali İbni Mülcem tarafından katledilmiştir. Kendisi henüz yaralı iken etrafındakilere, İbni Mülcem’yi yakaladığınızda onu yakarak öldürün demiş. Bunu İbni Kesir iki kaynağında işlemiş. Ayrıca mezhep lideri Ahmet b. Hanbel,İbni’l Cevzi ve İbni Asakir de kaynaklarında buna yer vermişlerdir. Katilini yakalarlar. Ancak infazı konusunda farklı anlatımlar var. Hz. Ali’nin çocukları ilkin onun ellerini ve ayaklarını keserler, gözlerini çivilerle çıkarırlar. Sonra dilini kesip onu ateşte yakarlar. Bu konuda özellikle İbni Asakir kaynağında farklı rivayetler ve geniş bilgiler vardır.
10)Muhammed b. Münkedir anlatıyor. Halit b. Velit haber gönderir ki, kaldığım bölgede erkekler bir erkekle cinsel ilişkide bulunurlar(lutilik). Hz. Ali, bu adamın yaptığı çirkin bir iştir. Onun cezası ateşte yakmaktır diyor. Bunun üzerine Halit b. Velit onu alıp ateşte yakıyor.
Ebubekir de, Ali de Ali’den sonra halife olan Abdullah b. Zübeyir de insanları yakarak öldürmüşlerdir.
Ali’nin bu cinayetleri, yakma olayları Şia kaynaklarında da geçiyor. Yani her iki kesimden kimsenin buna itirazı olmamıştır Hicri 36’ıncı yılında halife olup Basra’yı kontrol altına alınca böyle bir yakma olayının meydana geldiği Şia kaynaklarında da geçiyor. Bu konuda Meclisi birkaç rivayet sunmuş. Hz. Ali, yahudi asıllı İbni Sebe ve ona bağlı 70 kişiyi ateşe atarak yakmıştır diyor. Yani Şia kaynakları bu konuda farklı bir şey içermiyor. Nitekim aynı rivayetleri sünni ekolden ünlü biri olan İbni Hacer Askalani de Buhari’de geçen ilgili hadislerin açıklama kısmında sunmuştur.
Sünni kaynaklarda geçtiği gibi; Şia kaynaklarında da Ali’nin yaktığı o 70 kişi Züt kavmindenmiş ve bunu Basra’da gerçekleştiği anlatılmaktadır. İşte Ali böyle bir Ali’ymiş. Halk arasındaki Ali ile gerçek Ali arasında binlerce fark vardır. Daha doğrusu; bir bütün olarak kitabına uygun islamiyetle kültürel islamiyet arasında dağlar kadar fark vardır.
6- İbni Asakir, Tarih-ü Medinet-i Dımaşk, c. 59/68
7- İbni Kesir, Bidaye Nihaye hicri 40’ıncı yılı olayları, Hz. Ali bölümü c. 11/15. Burada Ahmet b. Hanbel’den
alıntı yaptığını da belirtiyor. Ayrıca Camiu-l mesanid ve sünen, Hz. Ali başlığı altında c.19/91. İbnil Cevzi,
el-munatazam, hicri 40’ıncı yılı hadiseleri, Hz. Ali bölümünde işlemiş. İbni Asakir, Tarih-ü Medinet-i
Dımaşk c. 42/560, Hz. Ali bölümü.
8- a-İbni Abdilber, Temhid, c. 5/315
9- a-İbni Hacer Askelani, el-Diraye fi tahrici ehadis-l hidaye c. 2/204 hudut.
b-Şevkani, Neylü-l Evtar c. 7/132-33
c- Maverdi(h.364-450), Havi-l Kebir c. 12/367
10- a-Mecilisi, Biharü-l Envar, c. 25/285. No: 38
b-Amili, Vesaili Şia, c. 28/334-36, no: 34891-95.
c-Bağdadi(h.429.ö), el-farkü beyne-l firek, s. 205