Sevgi için birbirini “anlamaya” gerek yoktur mu diyorsun? Sevgi vardır ya da yoktur;
neyi “anlamak” gerekiyor ki? Arkasında bilinçli bir maksat olan duygunun değeri nedir? Eh, bu işlerin böyle olmadığını, her şeyi "anlamak" gerektiğini insan yaşlanınca görüyor. Her şeyi öğrenmek zorundayız, sevgiyi bile. İnsanız ve her şeyi aklımız yoluyla yaşıyoruz. Duygularımız
ve heyecanlarımız bile akıl vasıtasıyla dayanılır ya da dayanılmaz oluyor. Sadece sevmek yetmiyor.