Zweig'ın ilk olarak "Satranç" kitabını okuyup beğenmiştim. Fakat bu kitabı okuduğumda yazarın kalemine hayran kaldım. O nasıl insan ruhunun derinlerine inmedir? O nasıl insan duygusunu ve psikolojisini kağıda dökmedir? "Satranç"daki karakterle "Bilinmeyen kadın" o kadar uzak ki, iki kitabı da aynı kişinin yazması tuhaf geliyor. Sanki o karakterler gerçekte varmış da olayları kendi dillerinden anlatmışlar.