Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Anamdan hangi yılda, hangi saatte doğduğumu, kesin olarak bilmem elbetteki mümkün değildir. Ancak halkımın beni Mahzuni Şerif olarak tanıyışının, benim asıl doğumum olduğu inancıyla yola çıkarsak, kendimi 1961 yılında doğmuş kabul ediyorum. Halk ozanlığı misyonunun şöhret kapısı, o yıllarda açıldı bir kanadıyla. Yani yaklaşık 35 yıldır şu memlekette, söylediğim türkülerin içinde yaşadım. Bu içerik kimi zaman beni dik başlı dağların eteğinde çöreklenmiş masum ve ezgilerin Anadolu insanlarının bağrında, bazen de büyük metropollerin kesesi geniş elit kabadayılığının rakı, viski kokmuşluğunda, bazen Avrupa’nın akılalmaz teknolojisine ter akıtan milyonlarca işçinin çatlak ellerinde ağırlamıştır. Yüzlerce maceraya, yüzlerce mutluluğa, hüzne şahit olmuşumdur. Gün oldu bir dilim ekmeği dağarcığımda bulmak için koklamadığım çarıklar, çizmeler kalmadı. Gün oldu bir ülkenin huzuru için canını feda edenlerin arasında gördüm kendimi. Gün oldu omuzlarda taşındım, gün oldu idam fermanlarıyla çok acı günler geçirdim, ancak bunların hepsi inandığım kutsal bir doğru da yarı silik hatıralar olarak kaldı. Mahzuni Şerif
komedyen cemşid bender'den inciler
"Her şeyin ilki olmak kolay mı" (s. 9) "Gutiler (MÖ 3000'ler) için Kurti denmektedir." (s. l l) "Bilindiği gibi Kürt Kassit İmpa­ratorluğu Hitit ülkesiyle çağdaştı." (s. 17) "İlk kerpici Kürt Kassitler yaptı. ilk Takvim\ ilk matematik ve geometri prensiplerini; ilk ağırlık ve uzunluk ölçü birimlerini Kürt
Reklam
Devrimci müzik diye ayrı bir müzik türü yok. Belki sözlerin içeriğinden dolayı böyle söylüyorlar. Halk ozanları, genellikle sözün yaratıcılarıdır. Türkülerdeki ezgiler yüzde doksan ortanın malıdır. Yeni bir ezgi getiren halk ozanına rastlamadım diyebilirim. Yüzlerce yıldan beri var olan bu ezgilerden yeni bir çeşitleme üreyebilirse de, bu bir yaratmadan çok, eski ezginin yeni bir çeşidi sayılır. Bestecilikle halk ozanlığı özdeş değildir. Ama halk azanından Devlet Sanatçısı Adnan Saygun'a kadar halkın uyanmasında ve gelişmesinde emeği bulunan her insan makbul bir insandır. Bir devrimcidir. Yunus Emre, Karacaoğlan, Pir Sultan Abdal zamanlarının koşulları içinde insanın mutluluğunu arayan birer aydın kişiydiler. Bir düşüncenin gerçek eylemcisi de olur, eyyamcısı da. Ortam uygunsa şahın, padişahın bile düzmecesi çıkar ortaya.
Sayfa 116
Kilisenin hakimiyeti, Moskovi'nin Rönesans'tan bu yana Avrupa'da şekil alan dünyevi sanat biçimlerinde gelişmesini en­gelledi. Dünyevi sanat yerine, Moskovi'nin dini yaşam tarzının odak noktası olan ikonlar vardı. İkonlar yaratıcı sanat eserleri olmalarının yanı sıra, aynı zamanda günlük ritüelin insan eliyle yapılmış eserleridir. İkonlarla,
Halk Ozanlığı
Türkler, Anadolu'da kasabalar, şehirler kurup yerleştikten sonra aşiret hayatına ait olan 'ozan'lar da yavaş yavaş hayattan silinmiş. İslamlığın etkisiyle kıssahanlık Türkler arasında da yaygınlaşmaya başlamıştır.
Sayfa 68 - Alfa Tarih