Kısacası,'Bunu da biz ürettik' diyebileceğimiz hiçbir şey yok!Yurdumuza her şey dışarıdan ithal ediliyor.Hem de nasıl? Ateş pahasına değil mi? Bu eşyalar çok pahalıya mal olduğundan,bedellerini peşin ödeyemiyoruz.Yabancı mallarını ancak taksitle satın alabiliyoruz.Bunun sonucunda da bu eşyaların fiyatları da kat kat yükseliyor.Ama biz gene yersiz ve abartılı övünmelere devam ediyoruz: 'Bizim ülkemiz dünyanın en zengin ülkelerinden biridir' diyoruz.Buna karşın insanlarımızın nasıl bir hayat yaşadıklarına dikkatle bakın! Düşünün ki yüz milyonlarca insan ve koskoca bir millet eğitimin nimetlerinden tamamen mahrum ve yoksun durumdadır.