Sâdi Şirazî 'ye sormuşlar; İnsan nedir? “Yek katre-i hûnest, sâd hezârân endîşe..” “Bir damla kan ve bin bir endişe..” demiş.
Bundan âlâ biyografi düşünemiyorum.
'Bir hayvan, ona ne kadar acı verirse versin, sevgilisinin yanında olmak ister ... çünkü onun aklı insan aklı kadar karışık değildir ... halis ve duru bir ruhu vardır ... orada, o tertemiz aklın ve an duru ruhun derinliklerinde gizliden gizliye bilir ki, ayrı ayrı sevgililere dağıtılacak yedek sevgilerle dolu bir sevgi deposu yoktur ... bir tek yürek vardır ve bir tek yürek, bir tek kişiyi sevebilir ... '
Ölüm ölümdür ve bunun sebebini araştırmaya kalkarsak, en sonunda karşımıza doğum çıkar... öldün, çünkü doğmuştun ... hayır hayır... normal bu ... ölüm normal...
Ölüm, bildiğimiz dünya hayatındaki vazifelerin bitmiş olması demektir ... Tıpkı, bir okuldan mezun olmak gibi ... artık, istesen de o sınıfta kalamazsın, çünkü mezun olmuşsundur .
Aşk çiçeği sadece ego olmadığında, hükmetme çabası olmadığında, kişi alçakgönüllü olduğunda, kişi birisi olmaya çalışmayıp "hiç kimse" olmaya hazır olduğunda açabilir.