Sâdi Şirazî 'ye sormuşlar; İnsan nedir? “Yek katre-i hûnest, sâd hezârân endîşe..” “Bir damla kan ve bin bir endişe..” demiş.
Bundan âlâ biyografi düşünemiyorum.
Salt benden daha büyük olduğunuz, benden çok yer gördüğünüz için bana buyurmaya, söz geçirmeye hakkınız olduğuna inanmıyorum, efendim. Üstünlük savınızda haklı olup olmayışınız, yaşınızdan, deneyimlerinizden yararlanabilme derecenize bağlıdır.
Size söyleyeceğim şudur; basit düşünmeyin, basit olmayın! .. Hiçbirimiz kaderimizi kendimiz seçmedik. .. bundan sonra da seçemeyeceğiz ... sadece, öyle olduğunu zannedip gideceğiz .