Epikür Paradoksu (kötülük problemi)
Epikür Paradoksu (kötülük problemi),din felsefesinde kötülük ile mutlak iyi olan bir Tanrı'nın varlığının nasıl bağdaştığı şeklindeki bir sorudur. Epikür kötülük problemini bir ikilem biçiminde şöyle formüle etmiştir. Tanrı,kötülükleri ortadan kaldırmak istiyor da kaldıramıyorsa, O her şeye kadir değildir; ki bu durum Tanrı’nın karakteriyle
Untransmuted and internalised grandiosity" Untransmuted grandiosity: Aşırı özgüven, kibir ve kendini yüceltme duygularıyla karakterize edilen bir kişilik özelliğidir. Bu kişiler genellikle başkalarından üstün olduklarına inanırlar ve özel muamele görmeyi hak ettiklerini düşünürler. Ayrıca, eleştirilere karşı oldukça hassas olabilir ve narsisistik kişilik bozukluğu gibi ruhsal bozuklukların bir belirtisi olabilirler. Internalized grandiosity ise bireyin büyüklenme duygularını dışarıya yansıtmadan, kendi içinde yaşadığı ve bu duyguları içselleştirerek kendi benlik algısının bir parçası haline getirdiği durumu ifade eder. Bu kişiler dışarıdan mütevazı veya çekingen görünebilir, ancak içsel olarak büyüklenme duyguları taşırlar.Özellikler:Kişi içsel olarak kendi önemini ve üstünlüğünü hisseder, ancak bunu dışarıya açıkça ifade etmez.Dışarıya karşı alçakgönüllü veya mütevazı bir tutum sergileyebilir.İçsel olarak büyüklenme duygularını besleyebilir ve bu duygular, kişinin kendi kendine yettiği veya diğerlerinden üstün olduğu inancını pekiştirebilir.Sonuçlar:Kişi içsel olarak kendini diğerlerinden üstün hissedebilir, bu da gizli narsisizm olarak adlandırılabilir.Bu kişiler, dışarıya karşı alçakgönüllü görünse de, içsel olarak güçlü bir üstünlük ve yeterlilik hissi taşırlar.İçsel büyüklük hissi, kişinin benlik saygısını destekleyebilir, ancak bu durum bazen gerçekçi olmayan bir kendilik algısına yol açabilir.
Reklam
Her Şeyin Kısa Tarihi
Her Şeyin Kısa Tarihi
içindekiler ve 2ci baskıya önsöz Her Şeyin Kısa Tarihi bugüne dek yazdığım en popüler kitaplardan biri. Geliştirmek için çabaladığım integral bakışın büyük bir kısmını içerdiği için de bu durum bana cesaret veriyor. "Bütüncül" basitçe bu yaklaşımın, mümkün olduğunca çok disiplinden, Doğudan ve Batıdan, modernizm öncesinden, modernizmden ve post-modernizmden, fiziğin katı bilimlerinden ve tinselliğin hassas bilimlerinden mümkün olduğunca çok sayıda önemli doğruyu kapsamaya çalıştığı anlamına geliyor. Bir eleştirmenin ifadesiyle bu integral yaklaşım "tarihteki herhangi bir yaklaşıma kıyasla daha fazla doğruyu onurlandırıyor ve bünyesine katıyor." Açıkça ben bunun doğru olduğuna inanmak isterim ama ilerleyen sayfaları okurken sizlerin bu konuda kendi yargınıza varmanız en iyisi.
Mavi toplar
Bazı erkeklerin testisleri açısından yakındığı bir pelvik tıkanıklık şikayeti vardır; daha günlük dille belirtmek gerekirse buna "mavi toplar" denebilir. Bir erkek cinsel açıdan uyarıldığında, peniste bir nitrik oksit artışı ve beraberinde ereksiyon söz konusudur. Nitrik oksit bir damar açıcıdır, yani atardamarları çevreleyen kasları gevşeterek penisin kanla dolmasına izin verir. Bu arada dışarı doğrultudaki toplardamarlar büzülmüştür ki bu durum penisin artan kanla dolmasına ve genişlemesine izin verir. Tüm genital bölge kan dolmuştur, boşalma kanalları kapanmıştır ve bu durumda her şey şişer. Bu değişimle başa çıkmanın hızlı bir yolu orgazmdır: Sistem böylece tersine döner; atardamarlar kasılır, toplardamarlar genişler, dolan kan geri çekilir ve her şey normale döner. Diğer taraftan, orgazm veya hızlı bir sinyali yoksa ve daralan atardamarlar ve genişleyen toplar damarlar yoksa tüm o biriken kan hala genital bölgede oturmaktadır. Bazı erkeklerin orgazm olmaksızın uzun süreli heyecanlanması sonucunda belirttiği testis ağrılarının arkasındaki asıl mekanik hala tam olarak çözülememiştir. Konuyla ilgili bir fikir; fazla kanın, acıya hassas testisler üzerindeki baskıyı arttırdığı için ağrı yarattığıdır. Diğer bir fikirse; kasılan kasların etrafındaki dokunun oksijen açlığı çektiğidir ki bunun acıya yol açacağı kesindir.
Sayfa 58 - Alfa YayınlarıKitabı okudu
Onun bedeninin gösterdiği tepkiyi fark eden Habara bundan memnun olmuştu. Sonuçta o da kafese kapatılmış vahşi bir hayvan değildi; hassas ve karışık bir durum yaşayan bir bireydi sadece. Seks yapmaları fiziksel ihtiyaçları giderme amaçlı olsa da, bu onu tam anlamıyla avutmuyordu. Şehrazad’ın kendisiyle olan cinsel birlikteliğinin ne kadarını görev olarak bellediğinin, ne kadarını kişisel olarak aldığının ayrımını yapamıyordu Habara.
Hassas insan olmak zor
Okuldan mezun oluyorum ve okuldan en çok öğrendiğim şey benim hassas olduğum bir durum başka insanların hassasiyeti olmayabiliyor oluşudur.
Reklam
1.000 öğeden 1 ile 10 arasındakiler gösteriliyor.